Economia

La pugna per l’abocador del Segrià arriba al jutge

La pugna per l'abocador del Segrià arriba al jutge

La pugna per aconseguir les obres d’ampliació i gestió de l’abocador de Montoliu ha arribat fins al Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). L’UTE formada per Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) i Benito Arnó ha presentat un contenciós administratiu contra la resolució del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, que va desestimar el recurs presentat per l’UTE contra el consorci de Residus del Segrià per adjudicar el contracte de gestió i ampliació de l’abocador. El tribunal de contractes públics va desestimar al febrer els recursos que mantenien suspesa l’adjudicació a la unió d’empreses de Romero Polo i Valoriza des de l’estiu passat.

El concurs es va resoldre a favor d’aquestes dos firmes el maig passat per un import superior als quaranta milions d’euros, resultat de la suma de 25,6 milions per la gestió de l’abocador (en deu anys, prorrogable deu més) i aproximadament catorze milions per les obres d’ampliació de les instal·lacions. Tanmateix, aquest contenciós administratiu no paralitza ni suspèn el procés de l’ampliació i la gestió de l’abocador de Montoliu ja que no hi ha, de moment, cap mesura cautelar del jutge que paralitzi l’adjudicació del nou concurs.

La presidenta del consell del Segrià, María José Invernon, va assegurar ahir que de moment el TSJC no prohibeix firmar el contracte “de manera que nosaltres seguim els terminis marcats i en breu farem efectiu el contracte amb Romero Polo i Valoriza”, va explicar. Va assenyalar que paral·lelament el consorci de residus, format pel consell del Segrià, Paeria i Generalitat, està liquidant amb Fomento de Construcciones y Contratas l’antic contracte per poder signar com més aviat millor el nou. Segons la presidenta de l’ens comarcal del Segrià, la previsió és que les obres podrien iniciar-se aquest mateix any i la gestió l’assumirà quan entri en vigor l’adjudicació. Aquest procés va paral·lel al de la recollida porta a porta, que està en suspens fins a la resolució d’un altre recurs.

TerritoriMontoliu de Lleida · Segrià
Més notícies de Montoliu de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.