Economia

La recuperació dels mercats interns, clau per als farratges

La recuperació dels mercats interns, clau per als farratges

JARC-COAG va celebrar ahir a Lleida la segona edició de la Jornada de Cereals i Farratges JARC-COAG, en la qual es va posar èmfasi en les perspectives del sector dels cultius herbacis a mitjà i llarg termini, un acte en què van participar aproximadament 200 professionals del sector. Així doncs, Robert Jaimejuan, responsable sectorial de farratges a nivell estatal de COAG i representant d’Espanya davant el COPA-COGECA a Brussel·les, va explicar que com que la jornada estava enfocada en els mercats, “s’ha posat interès en dos sectors interiors importants com són el de boví de llet i el vedell d’engreix”.

Va manifestar que pel que fa a l’exportació, actualment el mercat dels Emirats Àrabs Units està una mica frenat i el xinès no ha estat tan bo com s’esperava, de manera que recuperar els mercats interiors del boví de llet és molt important. “No serà fàcil recuperar com a clients els productors de boví de llet ja que estan passant la seua pròpia crisi de preus i han anat canviant el tipus d’alimentació dels animals”, va assenyalar en aquest sentit Jaimejuan. Per la seua part, Lluís Viladrich, responsable de la sectorial de cereals de JARC-COAG, va explicar que en deu anys han disminuït un 25% els preus de venda, una lluita molt difícil de resoldre. “Intentem lluitar a través de la diversificació dels productes i mirar de produir una qualitat més alta perquè aquesta es reconegui i sigui més ben recompensada per això”.

Sobre un possible canvi de producció en l’estil de la reconversió varietal en la fruita dolça, Viladrich va manifestar que és més difícil perquè els cereals i farratges són produccions que necessiten diversos anys perquè s’hi vagin notant els resultats. Així doncs, al llarg de la jornada es va parlar sobre la necessitat de concentrar l’oferta per tal d’incrementar la capacitat de negociació del preu de venda, i la necessitat d’operar en el mercat de futurs, assessorats per professionals en aquesta classe d’operacions que redueixen la volatilitat dels preus.

D’altra banda, les últimes pluges a Lleida han estat providencials per poder foragitar el fantasma de la sequera, i han permès fins i tot que es tingui assegurada una segona collita per a ordi, panís o gira-sol i, amb relació als preus, s’esperaque augmentin davant dels problemes de sequera en països com França.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

L’Agrobiotech tanca a Lleida reclamant més innovació, competitivitat i relleu generacional al sector agroalimentari
Agro

L’Agrobiotech tanca a Lleida reclamant més innovació, competitivitat i relleu generacional al sector agroalimentari

Vanesa Ortega · 29 oct. 2026
Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.