Societat

La reducció «dràstica» de test covid amaga «l’impacte real» de la setena onada

Detecten pèrdua de sensibilitat dels test d'antígens amb algunes variants de covid

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha advertit que la reducció «dràstica» en el nombre de tests en diversos països amaga «l’impacte real» de la setena onada de la covid-19. En una roda de premsa telemàtica celebrada aquest dimecres, el director de l’OMS, Tedros Ghebreyesus, ha recordat que el nombre de casos de covid-19 a escala global s’ha incrementat gairebé un 30% durant les últimes dues setmanes, tot apuntant que els tractaments actuals encara no són prou efectius per evitar la malaltia i fins i tot la mort d’algunes persones. Malgrat que l’organisme mundial descarta per ara nous confinaments, recomana a la ciutadania extremar les mesures de precaució i demana als diferents estats que reforcin els seus sistemes de salut.

Durant la roda de premsa s’ha posat especial èmfasi en la necessitat de fer arribar els tractaments disponibles a països amb nivells d’ingressos baixos i mitjans, on les taxes de vacunació encara són molt inferiors en comparació amb els països desenvolupats.

De fet, l’OMS apunta que, si no hi ha una actuació coordinada a nivell global, és possible que apareguin noves onades amb impactes molt diversos arreu del món. «No demanem que es torni a tancar tot, però cal que ens adaptem a les circumstàncies actuals», ha insistit el director del programa d’emergències de l’OMS, Michael Ryan.

En la mateixa línia s’ha expressat el responsable de l’àrea d’incidents de l’OMS, Abdi Mahamud, qui ha volgut posar de manifest que «la pandèmia no ha acabat». «Tothom esperava que aquest estiu ens podríem relaxar, però el virus segueix per davant nostre», ha subratllat.

En aquest sentit, l’assessor de l’organització, Bruce Aylward, ha reconegut que la societat «ha fallat col·lectivament» després de dos anys i mig de pandèmia i ha lamentat que no s’estan utilitzant tots els mitjans de producció disponibles per atacar la pandèmia. «Han mort més de sis milions de persones […] i això hauria de ser incentiu suficient per trobar solucions i sortir d’aquesta situació», ha comentat.

A banda de les demandes als diferents estats, els responsables de l’OMS han repetit les consignes sobre fer ús de la mascareta en espais amb una gran concentració de persones i protegir les persones més vulnerables. Segons l’organisme mundial, la situació que està vivint actualment Europa és «la punta de l’iceberg» del que podria passar durant les pròximes setmanes en altres continents si no s’actua.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19
Societat

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19

Redacció i Lourdes Farré · 15 març 2024
L'OMS adverteix d'una nova variant de la covid-19 per la seva ràpida expansió
Societat

L’OMS adverteix d’una nova variant de la covid-19 per la seva ràpida expansió

Redacció | ACN · 21 des. 2023
Vacunar-se contra la covid-19 al matí genera més anticossos
Societat

L’OMS recomana ara posar-se una sola dosi contra la covid-19

Redacció | ACN · 4 oct. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.