La Sardanada de Balaguer casarà jazz i sardana amb un concert de piano i tenora
Balaguer viurà una nova edició de la Sardanada amb una proposta que incorpora un concert singular on el piano i la tenora compartiran escenari. Els protagonistes d’aquesta combinació seran el pianista de jazz balaguerí Xavier Monge, també director de l’Escola de Música de la ciutat, i Jordi Guixé, de Puigverd d’Agramunt, intèrpret de la Principal del Llobregat i membre de diverses formacions musicals. El repertori inclourà estàndards de jazz arranjats per als dos instruments i obres creades expressament per autors catalans com Conrad Setó, Esteve Molero o Manel Camp.
En el marc del concert, es presentarà una versió adaptada per a piano i tenora de la sardana Balaguer Ciutat Comtal, coincidint amb el cinquantenari de la seva estrena. L’arranjament ha estat elaborat per Monge amb un estil jazzístic. El concert tindrà lloc el dissabte 4 d’octubre al pati de l’Escola de Música a dos quarts d’una del migdia.
La jornada començarà a les onze del matí amb una visita guiada sobre els vincles de Balaguer amb la sardana i la cobla, i continuarà amb un taller per aprendre a ballar sardanes amb la coreografia anomenada “sardanes satàniques”. Segons Jaume Marvà, president del Col·lectiu Sardanista de Balaguer, “enguany s’han volgut potenciar les activitats que no siguin estrictament sardanistes per tal que tothom de Balaguer pugui participar en l’esdeveniment”.
A la tarda, el programa preveu cinc hores seguides de sardanes balladores amb la participació de la Jovenívola de Sabadell, la Cobla Sant Jordi i la Principal del Llobregat. Durant aquesta audició es presentarà la peça Les fades de Hollywood, composta per Marc Timón. La creació és un homenatge a Josep Carner-Ribalta, escriptor i polític balaguerí que a l’exili va treballar a Hollywood, i s’inspira tant en la seva obra literària Les fades de Mormur com en la seva vinculació amb el món del cinema.







