Cultura

La Sardanada de Balaguer torna amb una tercera edició plena de música i dansa

La Sardanada de Balaguer torna amb una tercera edició plena de música i dansa

Els dies 2 i 3 d’octubre Balaguer acollirà una nova edició de la Sardanada, amb Arnau Tordera, la ballarina Núria Argilés, i un concert que fusiona jazz, cobla i música de cabaret com a caps de cartell.

El programa començarà divendres al vespre amb el pregó a la Casa de la Paeria, amb el divulgador David Puertas que donarà a conèixer els vincles de Pau Casals amb la sardana i la cobla aprofitant els 150 anys del naixement del músic vendrellenc. Acte seguit l’espectacle Socarel de la ballarina i corògrafa Núria Argilés posarà en diàleg la dansa contemporània amb la sardana i la dansa d’arrel.

La programació de divendres continuarà amb la inauguració de l’exposició de cartells commemorativa dels 75 anys de concursos de colles sardanistes de Balaguer, que inclourà la presentació del cartell d’enguany a càrrec del publicista Flavià Boleda. La cobla Jovenívola de Sabadell serà l’encarregada d’amenitzar una revetlla sardanista a la plaça del Mercadal per cloure la primera jornada del festival.

La Sardanada es rependrà el dissabte amb una visita guiada a la ruta de les fades de Josep Carner-Ribalta, aprofitant l’èxit de la sardana que rememora aquest escriptor i cineasta balaguerí, Les fades de Hollywood, escrita per Marc Timon just ara fa un any.

El vermut de dissabte anrià a càrrec del líder d’Arnau Tordera, que oferirà en format solo la pre-estrena de Sirènia, el seu nou espectacle on revisita les havaneres i el cant de taverna des d’una mirada contemporània. 

Un dels plats forts de la Sardanada seran les cinc hores de sardanes sense pausa, el dissabte a la tarda, amb les cobles Sant Jordi, Principal del Llobregat i Mediterrània, i on s’hi ha programat l’estrena de dues noves obres a càrrec de dos dels compositors de sardanes més de moda del moment, Anna Abad i Pitu Chamorro.

La Sardanada arribarà al seu punt final el dissabte al vespre al Teatre Municipal, amb l’estrena de Saxo, cobla i cabaret, la nova proposta concertística de la Cobla Mediterrània. Acompanyada per la televisiva Mercè Martínez a la veu i pel polifacètic Jordi Paulí al saxo, el concert combina els cuplets del primer terç del segle XX i els grans estàndards de jazz, amb uns arranjaments que converteixen la cobla en una big band.

Totes les activitats són gratuïtes excepte els concerts d’Arnau Tordera i de la cobla Mediterrània, que ja es poden comprar anticipadament i amb descompte al web d’entrapolis.

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla
Contingut patrocinat

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia
Cultura

El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia

Laura Quintana · 6 oct. 2026
El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger
Cultura

El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger

Vanesa Ortega · 5 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.