El misteri del bressol buit (Pagès Editors) és el títol de la segona aventura que protagonitzarà l’agent dels Mossos d’Esquadra Anna Grimm, la protagonista de la novel·la negra La sergent Anna Grimm, llibre amb què va debutar l’any passat Montse Sanjuan. En aquesta ocasió la policia catalana ha de resoldre l’assassinat d’una parella jove que troben morta a casa seua i ha de descobrir el parador del seu nadó, desaparegut, al mig d’una trama que transcorre entre Lleida i la Costa Daurada, sobretot a Coma-ruga, segons va explicar l’escriptora a SEGRE.
La novel·la, publicada -igual que l’anterior- per Pagès Editors, serà a les llibreries a partir de la segona quinzena del pròxim mes de setembre. Sanjuan explica que El misteri del bressol buit, que es pot llegir independentment del primer llibre, és una història completament inventada, «encara que la vida real és una font contínua per als escriptors». Ha tardat només un any a escriure aquesta segona història i veu recorregut perquè Anna Grimm protagonitzi una tercera aventura, «tot i que encara no he començat a pensar-hi», assegura.
Per a Sanjuan, que escrivia des de fa anys, de vegades per a ella i més tard en un blog, el suport dels lectors ha sigut fonamental, explica, per llançar-se a escriure aquesta segona aventura. La primera també estava ambientada a Lleida -on és destinada l’agent- amb assassinats a la Seu Vella, la Llotja, els Camps Elisis i el Museu de Lleida.