Economia

La Seguretat Social no ha pagat la prestació de maternitat a Lleida

Els treballadors que han de cobrar la prestació per maternitat, la gran majoria dones, no les han percebut encara a Lleida, quan segons fonts de les afectades sempre solen rebre l’import en els primers dies del mes. Van explicar que des de la Seguretat Social se’ls ha informat que es deu que l’interventor no ha firmat encara l’ordre d’abonament al trobar-se, pel que sembla, de vacances. La subdelegació del Govern a Lleida no va respondre ahir als requeriments d’informació d’aquest diari, mentre que des del ministeri a Madrid van afirmar que no tenien constància de cap problema. Diverses persones afectades van assegurar que des de la Seguretat Social se’ls ha afirmat que està previst que l’ordre de pagament es farà efectiva el dia 10. Tenint en compte que es tracta d’un dissabte, temen que els diners puguin no estar disponibles els seus comptes bancaris fins al dilluns dia 12.

Aquest retard posa en una situació especialment difícil algunes de les afectades. Una d’elles va explicar a aquest diari que la prestació per maternitat és l’únic salari que entra a la seua llar i que el banc ja li ha carregat la hipoteca i altres rebuts, que han deixat el seu compte en números vermells, «per la qual cosa ara a sobre em cobraran interessos».

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.