Esports

La Sentiu de futbol sala, petit entre gegants

La Sentiu de futbol sala, petit entre gegants

L’Olímpic Club la Sentiu és des de fa 22 anys l’orgull d’aquesta localitat lleidatana de tan sols 462 habitants censats el 2016. I des d’aquesta temporada encara té més motius per presumir, ja que el seu equip de futbol sala debuta aquest dissabte a la Tercera divisió, sent el municipi de menys habitants dels 320 clubs que repartits en més de 20 grups conformen aquesta categoria a tot l’Estat. La Sentiu relleva en aquesta curiosa estadística l’equip d’El Minchón, de la població càntabra d’Ontoria, que compta amb 543 habitants (segons el cens del 2016) i també deixa enrere el conjunt asturià de Corigos, que amb 650 persones tanca aquest podi de petits entre gegants.

“Aquí hi ha molta afició i la majoria de l’equip són gent del poble, inclòs l’entrenador Josep Grau”, diu Josep Torres, president i alma mater del club, que compta també amb un equip filial des de la temporada passada.

 

Va sorgir fa 22 anys després de desaparèixer el futbol de la localitat i juga en un magatzem i sense grades

El futbol sala ha arrabassat el protagonisme al futbol a la Sentiu des que es va quedar sense equip fa 22 anys. “Van fer cases on era el camp de futbol i la pista polivalent la vam cobrir per jugar al futbol sala”, recorda Josep Torres, que fa broma amb la meteòrica progressió esportiva que ha experimentat l’equip. “Aquesta temporada l’objectiu és mantenir-nos. De moment és suficient amb quatre ascensos en set anys i tres dels quals en els últims quatre”, somriu.

Una progressió esportiva brillant que no va amb la modèstia en qüestió d’instal·lacions i infraestructures. “Anomenem pavelló al que és més aviat un magatzem i ara ens ajudaran l’ajuntament i la Diputació per poder instal·lar-hi unes grades. Ja tenim fet el pressupost per a una capacitat de 75 persones que serà d’uns 9.000 euros”, assenyala Torres, encara que admet que no s’hi podran asseure els 150 espectadors que hi sol haver en cada partit. “Donarem prioritat als socis”, diu, i per a això volen incrementar una mica la quota de l’abonament, que actualment és de només 10 euros.

Territorila Sentiu de Sió · Noguera
Més notícies de la Sentiu de Sió →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El repte solidari al Tourmalet es completa amb èxit i ja supera els 800 euros recaptats
Esports

El repte solidari al Tourmalet es completa amb èxit i ja supera els 800 euros recaptats

Laura Quintana · 27 ag. 2026
370 quilòmetres contra el càncer: un repte solidari des d’Ivars de Noguera fins al Tourmalet
Esports

370 quilòmetres contra el càncer: un repte solidari des d’Ivars de Noguera fins al Tourmalet

Laura Quintana · 19 ag. 2026
El Critèrium Ivan Graït tornarà a omplir de ciclisme els carrers d'Ivars de Noguera
Esports

El Critèrium Ivan Graït tornarà a omplir de ciclisme els carrers d’Ivars de Noguera

Redacció · 22 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.