La Llotja de Bellpuig acull des d’ahir i fins a aquest dijous la 30a edició de la Setmana Agrària, en què s’ofereix una sèrie de jornades tècniques d’especial interès per als agricultors i els ramaders.
La inauguració de la 30a edició va ser a càrrec de Ferran de Noguera, director dels serveis territorials del DARP a Lleida. L’alcalde de Bellpuig, Salvador Bonjoch, va explicar que des de fa dos anys es fan coincidir les jornades tècniques, que abans se celebraven a començaments d’any, amb la Fira de la Conserva, a fi de dedicar tota una setmana al món agrari.
Més de vuitanta persones van omplir ahir la sala d’actes de la Llotja en la xarrada inaugural, que va ser a càrrec de la tècnica de l’Oficina de Fertilització i Tractament de Dejeccions Ramaderes del DARP, Gemma Murillo, i del responsable del sector porcí d’Unió de Pagesos, Rossend Saltiveri, que van parlar de l’eficiència en l’aplicació i l’aprofitament dels adobs orgànics i del nou decret de fertilització, que està previst que sigui vigent durant el primer semestre de l’any vinent. La jornada d’avui tractarà sobre els tràmits i requisits per ampliar o crear noves granges. Demà, Ignasi Iglesias, de l’Institut de Recerca i Tecnologia Alimentàries, parlarà sobre la innovació varietal i competitivitat en pomeres i pereres en temps de canvis, i dijous la jornada estarà dedicada a com pot millorar l’eficiència de l’empresa un productor local.
La Setmana Agrària està organitzada pel consistori, la Llotja de Bellpuig i l’Oficina Comarcal de l’Urgell del DARP, i compta també amb la col·laboració d’Unió de Pagesos, l’Associació Leader de Ponent, l’IRTA, Pimec, Tecnics.org, @rural.cat i l’Oficina de Fertilització i Tractament de Dejeccions Ramaderes.