La Vall de Boí va celebrar ahir el 14 aniversari de la declaració de Patrimoni de la Humanitat per part de la Unesco amb jornades de portes obertes a les quatre esglésies romàniques estrella: Sant Climent i Santa Maria de Taüll, Santa Joan de Boí i Santa Eulàlia d’Erill la Vall.
Durant tot el dia, un total de 189 persones van passar per algun d’aquests temples malgrat la pluja que queia ahir -com en els últims deu dies- a la Vall de Boí.
El videomapping de Sant Climent de Taüll va ser el que més interès va despertar entre els turistes, com és habitual des de fa un any.
De fet, la seua estrena ha provocat en els últims mesos que les visites hagin augmentat al voltant d’un 30% i el repte per a l’any que ve és arribar als 100.000 visitants, el doble que fins ara.
Cal recordar que el videomapping és un modern i innovador sistema audiovisual que permet que els turistes puguin descobrir com era el Pantocràtor i tot l’absis del temple a través d’una recreació.