Societat

L’ACA inspecciona el Sió al demanar Agramunt actuacions en el curs

L’ACA inspecciona el Sió al demanar Agramunt actuacions en el curs

Tècnics de l’Agència Catalana de l’Aigüa (ACA) a la demarcació de Lleida portaran a terme pròximament una inspecció al riu Sió a la zona d’Agramunt, a l’Urgell, per determinar quin és l’estat del curs, segons van indicar ahir fonts de l’organisme. Faran una anàlisi de la zona i un balanç final sobre les mesures a prendre, van indicar. S’ha omplert d’herba i vegetació en el tram urbà que, pràcticament, l’han envaït. L’ajuntament ha sol·licitat ajuts per netejar-lo, però des de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre (CHE) asseguren que no disposen de pressupost assignat per portar a terme l’esmentada intervenció.

Per la seua part, l’ACA ha tret una línia de subvencions que “només afecta els rius de les conques internes de Catalunya”, que inclou la redacció d’estudis d’inundabilitat, inversions i neteja de cursos per a actuacions de més envergadura, com ara l’obertura de vies per alleujar aigua en ponts i infraestructures, o bé l’ampliació i l’aprofundiment de cursos, que són les veritables mesures que eviten inundacions, va explicar l’alcalde, Bernat Solé. En aquest sentit, va lamentar que rius com l’Ondara, el Sió o el Corb no estiguin dins d’aquests ajuts, perquè s’integren a la conca de l’Ebre, i és per aquesta raó que sol·licita una major coordinació entre administracions.

Solé va incidir que l’estat del Sió és similar en tot el trajecte des de la capçalera del curs fluvial i que els alcaldes afectats ja han demanat a la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre que actuï en diverses ocasions. “No es tracta només de netejar herbes, sinó també de retirar els veritables obstacles que frenen l’aigua quan hi ha avingudes.” Va remarcar que a Agramunt s’han fet diverses actuacions al riu, tot i que encara en queden algunes d’importants pendents, com ara intervenir al pont de la carretera cap a Balaguer.

L’alcalde d’Agramunt va expressar la seua satisfacció per la pròxima revisió de l’ACA i va indicar que espera que les possibles intervencions no quedin en una esbrossada de matolls del curs.

L’avinguda del Sió (rovinada) va provocar quatre morts a primers de novembre del 2015 i les fortes pluges van tornar a desbordar-lo un any després.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.