Esports

L’Actel demana a la Paeria que a la LEB Plata mantingui l’ajut

L’Actel demana a la Paeria que a la LEB Plata mantingui l’ajut

La setmana passada va ser Joaquín Prado qui va valorar la temporada que ha acabat amb l’Actel Força Lleida descendint de categoria, i ahir li va tocar el torn al seu president, Félix González, que va lamentar que, un any més, aquesta vegada no pel tema econòmic sinó per l’esportiu, la planificació s’haurà de posposar fins a principis de juliol, quan es coneixerà si hi ha vacants a la LEB Or o aquesta acaba ampliant-se a 18 equips. “Havíem treballat per poder planificar com més aviat millor la pròxima temporada, era el nostre somni d’estiu, però una altra vegada s’ha truncat”, va dir un contrariat Félix González, que va avisar que, independentment de la categoria en la qual acabi jugant l’equip la pròxima temporada, “el pressupost ha de mantenir-se”. “És el primer objectiu per poder tenir un equip competitiu i lluitar per l’ascens, perquè, si no pugem, moltes coses, com ara haver recuperat l’afició, podrien deteriorar-se”, va apuntar.

En aquest sentit, va considerar vital que els suports institucionals es mantinguin intactes, especialment el conveni pluriennal firmat a finals de l’any passat amb la Paeria i que inclou una clàusula de renegociació de les quantitats en cas de perdre la categoria. “Confio que es mantindran les condicions, el contrari seria un error”, va etzibar González, que va destacar que “el club, malgrat baixar, està més bé que l’any passat. Sabíem que podia passar algun any, però l’important és que no hem fet ximpleries i el club està sanejat”.

Va insistir que l’opció de tornar a tenir una lliga de 18 és del tot factible i va reconèixer que “hem rebut el suport de diversos clubs de la LEB Or per aconseguir-ho. Treballarem per obtenir més suports, perquè creiem que aquesta lliga és molt curta i no compensa”. No va revelar si Prado seguirà, encara que va reiterar que “és una peça clau en aquest projecte i a mi m’agradaria que continués”, sense matisar si seria com a entrenador o com a director tècnic, càrrec que el club estudia recuperar

Pel que fa a l’equip, va revelar que només Gerard Sevillano té contracte en vigor, es baixi o no, i va assegurar que tant Sutina com Rubín de Celis interessen, tant per a LEB Plata com per a Or.

També va assumir que s’havien comès molts errors en la planificació i va ser contundent a l’afirmar que “hi ha hagut tres jugadors l’aportació dels quals ha sigut zero, i un club com el nostre no es pot permetre tants errors”. Perquè no torni a repetir-se aquesta situació, de la qual també va responsabilitzar la gerència, “que també portava la part esportiva”, González va reconèixer que es plantegen “més controls o més nivells d’informació per no cometre els mateixos errors”, perquè fins ara, va dir, “no hem opinat o ho hem fet poc de temes esportius”.

Es va congratular dels 1.830 abonats, d’haver fregat els 3.000 aficionats per partit (44.300 en total) i d’haver augmentat un 15% el nombre de patrocinadors (71), a banda d’assegurar que el pressupost es tancarà amb un dèficit “totalment assumible per al club”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.