L’alcalde de Mollerussa reclama a la Generalitat que intervingui l’Ajuntament davant del bloqueig operatiu
L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, ha anunciat aquest dijous que ha sol·licitat formalment a la Direcció General d’Administració Local (DGAL) que intervingui l’Ajuntament davant la situació de “col·lapse i bloqueig intern” que, segons ha exposat, afecta el funcionament ordinari de la institució. La decisió s’ha pres després de no poder aprovar en el ple d’aquest dimecres un crèdit de dos milions d’euros per actuar en via pública, ja que l’òrgan interventor no havia emès l’informe preceptiu.
En una roda de premsa convocada d’urgència, Solsona ha explicat que aquest mateix matí ha tramès tres cartes dirigides al conseller de la Presidència, Albert Dalmau; al secretari de Governs Locals, Xavier Amor, i al director general d’Administració Local, Francisco José Belver. En aquests escrits reclama la intervenció de la Generalitat perquè, ha dit, “no podem estar esperant si les coses passen o no, quan al final el que ha de fer tothom és fer la seva feina i complir les seves obligacions”. El secretari de Governs Locals, Xavier Amor, ja ha confirmat la recepció de la carta i ha traslladat la seva disposició per fer-hi front.
La situació és de gravetat i fa mesos que afecta en qüestions com el compliment de terminis, l’execució del pressupost, el pagament a proveïdors o la resolució del procés d’estabilització de personal. Marc Solsona ha mostrat impotència i ha deixat clar que “cap treballador públic hauria de poder interferir els acords de ple i les providències d’alcaldia”. El primer edil també ha assegurat que es tracta “del meu pitjor dia des que soc alcalde” davant d’uns fets en els quals no s’havia trobat en els quinze anys que duu al capdavant del consistori.
Segons Solsona, l’òrgan interventor “usurpa les meves funcions com a alcalde” en no emetre els informes preceptius dins dels terminis i, en conseqüència, paralitzar expedients que es consideren essencials. L’alcalde ha posat com a exemple que “a dia d’avui estem en un període de mitjà de pagament de 120 dies”, malgrat que l’Ajuntament disposa de prou liquiditat i un endeutament del 33%.
El batlle ha insistit que la situació “afecta greument el funcionament ordinari de la corporació”, subratllant que no es tracta d’un conflicte polític, ja que no hi ha cap problema dins l’equip de govern, conformat per Mollerussa Primer, el PSC i Junts. A més, ha agraït que en la reunió d’aquest matí amb els portaveus de tots els grups municipals hi hagi hagut voluntat per resoldre el conflicte.
Solsona ha comparegut sol en un “acte d’humilitat” i per tal de protegir tant els regidors com els treballadors municipals, assumint de forma individual els riscos que pugui comportar denunciar-ho públicament. Així mateix, ha fet èmfasi en el fet que la situació “ja m'afecta també a la meva salut, al meu estat d'ànim i a la meva manera d'entendre la política”. L’alcalde ha conclòs reiterant que l’objectiu és “poder donar resposta a la gent, als treballadors i a la gestió municipal”.







