Societat

L’Algerri-Balaguer podrà regar les 4.000 hectàrees afectades pel robatori

L'Algerri-Balaguer podrà regar les 4.000 hectàrees afectades pel robatori

Les obres per reparar les vuit bombes de l’estació de bombatge de l’Algerri-Balaguer a Castelló de Farfanya començaran la setmana vinent, després del robatori de cable que va deixar sense reg més de 4.000 hectàrees. Per això, la comunitat de regants col·locarà càmeres i alarmes a les tres estacions del bombatge de Castelló de Farfanya, Algerri i Ivars de Noguera. Segons el president de la comunitat de regants, Carles Gra, s’està muntant el nou cablatge elèctric que s’instal·larà a partir de mitjans d’aquest mes a l’estació, ja que ha d’estar a punt per al dia 23.Gra va indicar que, encara que la campanya de regadiu comença oficialment el 19 de març, les basses estan plenes i ja reben peticions per regar i per subministrar diverses granges. El muntatge es farà amb fil de coure, després de rebutjar l’alumini al tenir una pitjor conductivitat. 

A primers d’aquest mes un grup de desconeguts va entrar a l’estació i va robar més de 1.600 metres de cable de coure. La va deixar fora de servei, atès que va deixar sense connexió tot el sistema elèctric. Segons Gra, els danys ascendeixen, per ara, a més de 40.000 euros, que proveeixen més de 4.000 hectàrees de Menàrguens, Torrelameu, Castelló de Farfanya i Balaguer

Els Mossos van obrir una investigació i han constatat que els autors van utilitzar una serra radial per tallar els cables. Generalment, aquest material es ven al mercat negre, va assenyalar Gra, ja que en l’actualitat s’arriba a pagar fins a sis euros per cada quilo de coure. No és la primera vegada que es registren robatoris a l’Algerri- Balaguer; de fet  aquesta mateixa comunitat de regants ja va denunciar la sostracció d’hidrants en diversos camps fa uns tres anys.

TerritoriAlgerri · Noguera
Més notícies de Algerri →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.