Cultura

L’artesania, protagonista del Mercat Medieval de Guimerà

L’artesania, protagonista del Mercat Medieval de Guimerà

Guimerà tornarà a retrocedir en el temps amb el seu ja tradicional Mercat Medieval, que durant el cap de setmana de l’11 al 12 d’agost preveu atreure prop de 20.000 visitants. Segons va explicar ahir l’alcalde d’aquesta localitat de l’Urgell, Salvador Balcells, hi haurà més d’un centenar de parades de productes propis de l’edat mitjana i una quinzena d’artesans que faran demostracions dels oficis de l’època, com són la forja, l’elaboració d’estris d’espart, el macramé, la cristalleria o l’escriptura sobre pergamí.

La companyia de teatre lleidatana La Cremallera serà l’encarregada de fer les delícies de petits i grans amb l’obra Petites llibertats, que representarà els dos dies a les 22.30 hores. Així mateix, durant la fira estarà oberta al públic al museu La Cort del Batlle Ritmes i motius, de Guimerà i la Vall del Corb, una exposició amb dibuixos de l’historiador local Joan Duch i Mas.

El Mercat Medieval de Guimerà, que aquest any arriba a l’edició número 24, s’ha convertit en “un reclam perquè moltes persones vinguin a visitar la localitat durant la resta de l’any”, va apuntar Balcells. A l’acte de presentació a l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) també va acudir la vicepresidenta de l’entitat, Rosa Pujol.

TerritoriGuimerà · Urgell
Més notícies de Guimerà →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.