El nombre d’aturats registrats aquest novembre a les oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) a la província de Lleida ha pujat en 501 persones respecte al mes d’octubre (+2,15%) i situa el nombre total d’aturats en 23.997, segons les dades publicades aquest divendres el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social. En comparació amb el mateix mes de l’any anterior, l’atur a les comarques lleidatanes baixa en 2.440 persones (-9,23%).
En el conjunt de Catalunya, el nombre d’aturats registrats ha crescut el novembre amb 4.573 persones, el que suposa un increment de l’1% i situa el total d’aturats en 462.979. En comparació amb el mateix mes de l’any passat, el total d’aturats registrats a les oficines del SOC s’ha reduït un 11,25%.
Respecte a l’Estat espanyol, el nombre d’aturats registrats en els serveis públics d’ocupació va augmentar el novembre en 24.841 persones respecte al mes anterior, el que va situar la xifra total d’aturats en 3.789.823 i va marcar l’increment més important aquell mes des de 2012.
El Ministeri ha assenyalat que durant els onze primers mesos de l’any van sortir de les llistes de l’atur 303.685 persones, la xifra més gran acumulada en un mes de novembre de tota la sèrie històrica.
Per sectors, l’atur va augmentar principalment als serveis, seguit del sector d’agricultura i al col·lectiu sense ocupació anterior, en tant que es va disminuir en la construcció i en la indústria.
Respecte als joves (menors de 25 anys), l’atur va augmentar el novembre en 6.277 persones.