Política

Laura Bergés, candidata del Comú de Lleida a les municipals del 2023

Laura Bergés, candidata del Comú de Lleida a les municipals del 2023

L’assemblea del Comú de Lleida ha escollit aquest diumenge Laura Bergés com a cap de llista de la formació a les eleccions municipals del 2023. Bergés, que va ser la candidata més votada a la primera volta de les primàries que va celebrar el Comú, ha mostrat la seva disposició a encapçalar la llista i l’assemblea ha ratificat, d’aquesta manera, els resultats de les votacions de la primera volta de primàries. Els resultats ja complien els requisits de gènere del Comú i que fixen que, dels dos primers llocs de la llista, com a mínim un ha de ser ocupat per una dona. L’actual regidor a la Paeria, Sergi Talamonte; Jordi Cipriano; Anna Mayench, i Alfred Sesma, per aquest ordre, completaran els primers llocs de la llista, per darrera de Bergés.

En l’assemblea celebrada aquest diumenge, des del Comú de Lleida han remarcat la confiança en el procés de primàries obertes a la ciutadania com un «mètode obert i participatiu per marcar l’ordre de la llista, que posa en valor la intel·ligència col·lectiva en la presa de decisions».

Laura Bergés ha destacat la necessitat d'»afrontar el desencís polític des del treball col·lectiu, aprofitant l’experiència adquirida i la feina feta». «En aquest procés de primàries, molta gent ens ha transmès frustració política, i nosaltres també partim d’aquesta sensació, però seguim convençudes que les coses es poden fer diferent i millor i treballarem per contagiar aquest convenciment», ha dit. En aquest sentit, ha subratllat que «el Comú de Lleida té un projecte que connecta amb les necessitats de futur de la ciutat i ganes de tirar-lo endavant».

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.