Economia

L’economia de Lleida recuperarà els nivells precrisi aquest 2019

L’economia de Lleida recuperarà els nivells precrisi aquest 2019

L’economia de Lleida recuperarà aquest any els nivells de producció precrisi, els registrats el 2007, tot i que encara caldrà esperar entre dos i tres anys, fins al 2022-2023, perquè es pugui dir el mateix de l’ocupació.

Així ho va explicar ahir a Lleida l’autor de l’Anuari Econòmic Comarcal del BBVA del 2018 i catedràtic emèrit d’Economia de la UAB, Josep Oliver. La recuperació de l’economia és més lenta que en el conjunt de Catalunya, on l’empenta de les comarques de Barcelona i l’àrea metropolitana marquen les mitjanes.

La recuperació de l’economia lleidatana té clares diferències en funció dels diferents sectors. El més clar és dels serveis, en el qual s’han recuperat tant la producció o Valor Afegit Brut com l’ocupació a les comarques de Ponent.

En el costat oposat de l’estadística es troba la construcció, que ha perdut el 50% de pes respecte al 2007 i part de l’ocupació destruïda precisament s’ha recol·locat en els serveis.

La indústria, pel seu costat, ha millorat els nivells de productivitat a la província, com demostra que supera els nivells precrisi, però encara no pot dir el mateix en ocupació.

L’agricultura, per la seua part, té una evolució en la qual no només cal tenir en compte factors dels cicles econòmics, va recordar així mateix Oliver, que va alertar de l’evolució del comerç, feble en producció i amb caiguda d’ocupació, que atribueix a l’empenta de les vendes online.

El 30 d’octubre passat, l’economia lleidatana va créixer l’any passat un 1,8%, amb el Solsonès i el Pla d’Urgell al capdavant, amb un 4 i del 3,3% respectivament, i les Garrigues i el Segrià a la cua, amb un 0,5 i un 1,2%.De de cara a aquest any 2019, Josep Oliver apunta que el creixement de la demarcació podria repetir aquesta xifra o fins i tot situar-se en un 1,9%.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.