L’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona, juntament amb els seus socis de govern Joel Bastons, primer tinent d’alcalde; i Raül Aguilar, regidor d’Educació, s’han reunit aquest dimarts amb la consellera d’Educació, Esther Niubó. Entre els temes tractats, hi ha hagut les ampliacions de l’Institut Terres de Ponent i de l’escola Mestre Ignasi Peraire, àmpliament reivindicades per les respectives comunitats educatives.
A inicis del curs 2024-25, les direcció i les famílies de l’Institut Terres de Ponent ja van alertar de la manca d’espai al centre, la qual havia dut a la decisió d‘ubicar grups a espais no acadèmics com la biblioteca o el menjador. A això es suma la falta d’ascensor en un edifici de tres plantes i problemes de climatització en gran part de les aules.
Per altra banda, l’equip de govern de l’Ajuntament de Mollerussa també ha traslladat a la consellera les demandes de construcció del gimnàs de l’escola Les Arrels, les millores previstes a l’Institut del Salt del Duran i en els accessos de l’Escola Pompeu Fabra i les inversions pendents al Centre d’Educació Especial Siloé. Pel que fa als a l’Escola d’Adults i el Centre de Recursos Pedagògic també s’ha sol·licitat a Educació un emplaçament definitiu. Cal recordar que actualment s’ubiquen en mòduls prefabricats al pati de l’Escola Municipal de Música.