Societat

Les defuncions repunten a Lleida, amb quatre en un dia

546421_1.jpg

El nombre de morts per coronavirus als centres hospitalaris de la província de Lleida va repuntar en les últimes hores fins a quatre, després d’haver registrat una única defunció el dia anterior i venir de dos jornades negres amb deu i dotze.

Des de l’inici de la pandèmia, Lleida ja acumula 195 defuncions. A les comarques del pla són 165, dels quals 138 amb Covid-19 confirmat, i a l’Alt Pirineu i Aran són 30, vint-i-dos positius confirmats. Salut va notificar 49 nous casos, que eleven el total a 1.989, així com 289 possibles nous afectats, que eleven el global a 4.524. Es van donar 22 altes hospitalàries, amb la qual cosa el total ascendeix a 940.

Així mateix, Salut mantindrà operatiu com a hospital l’Hotel Nastasi en previsió de possibles rebrots del virus. Aquest establiment acull pacients que han estat hospitalitzats pel Covid-19 i ja estan estables a l’espera de rebre l’alta mèdica.

L’Hotel Segle XX de Tremp també continuarà reservat per derivar-hi pacients amb coronavirus, malgrat que actualment gairebé està en desús ja que dijous acollia només dos persones que estaven a punt de ser enviades a casa. Havia arribat a tenir una desena de pacients. L’Hotel Alegret de la capital del Pallars Jussà, per la seua part, continuarà allotjant pacients sociosanitaris que estaven a l’hospital fins que no pugui aplicar mesures per garantir que no hi haurà risc de contagiar-se de Covid-19. Dijous hi havia nou persones ingressades en aquest establiment.

D’altra banda, representants sindicals continuen reclamant prou estoc d’equips de protecció individual per poder afrontar amb garanties un possible rebrot. Asseguren que de moment en “van arribant”. En un altre ordre de coses, de moment encara no s’ha establert cap data per reiniciar les operacions, proves i consultes externes a l’Arnau de Vilanova i l’Hospital de Santa Maria.

Així mateix, el sindicat UGT reclama per carta a la consellera de Salut, Alba Vergés, “la continuïtat i estabilitat contractual del conjunt de professionals que s’han incorporat al sistema públic de salut” per afrontar la pandèmia. “No es podria entendre que quan recuperem la normalitat es comenci a acomiadar professionals de la sanitat o bé a oferir-los contractes porqueria, amb la qual cosa es retornaria al sistema anterior repetint els mateixos errors”, subratlla.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants
Societat

Tàrrega activa un servei especial de bus urbà gratuït per Tots Sants

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.