Cultura

Les entitats culturals de Lleida coneixen la programació del centenari del naixement de Jaume Magre

Les entitats culturals de Lleida coneixen la programació del centenari del naixement de Jaume Magre

Crida a la participació ciutadana per presentar propostes i idees a realitzar en el marc del centenari del naixement de qui fou el primer regidor de cultura de la democràcia


L’Ajuntament de Lleida ha presentat a les entitats de la ciutat l’àmplia programació d’actes organitzats amb motiu del centenari del naixement de Jaume Magre, en un acte obert a la participació d’associacions i on s’han recollit propostes i idees per incorporar al programa d’activitats. La presentació ha anat a càrrec del comissari d’aquesta celebració, Juan Cal, que ha estat acompanyat de la regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat de la Paeria, Pilar Bosch, i la família de Jaume Magre, així com dels coordinadors dels diferents actes programats. Tots han fet una crida a participar amb propostes per enriquir aquesta efemèride.

Les activitats programades són, fins a la data, un cicle de cinema francès, taules rodones, un documental, activitats musicals o l’acte del lliurament del Premi Vallverdú, on la figura de Magre serà reconeguda de forma especial. També es preveu una trobada l’any 2025 a la Seu Vella per debatre sobre el futur. A partir d’avui es recolliran les propostes ciutadanes relacionades amb aquesta efemèride i, si és possible, s’incorporaran a la programació.

L’Ajuntament de Lleida ha impulsat la celebració de l’Any Magre aquest 2024 pel centenari del naixement de Jaume Magre i Servet i pels vint-i-cinc anys del seu traspàs. Magre, que va ser regidor de Cultura de la Paeria, recuperada la democràcia, va exercir un lideratge cultural que va facilitar l’accés de la ciutadania a la cultura, les arts escèniques i plàstiques, i la música, fet que va influir en la construcció d’un nou model cultural per a la ciutat. Alhora, va exercir un paper fonamental en l’àmbit educatiu i polític.

Les principals activitats previstes amb motiu del centenari del naixement de Jaume Magre poden consultar al web.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Cultura

Alcoletge habilitarà un nou espai memorial dedicat a les víctimes de la Guerra Civil

Maria del Val · 3 nov. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.