Cultura

Les fortificacions de les Guerres Carlines, reclam turístic per a Tàrrega

Les fortificacions de les Guerres Carlines, reclam turístic per a Tàrrega

L’ajuntament de Tàrrega restaurarà els tres torricons del Parc de Sant Eloi, antigues fortificacions del segle XIX que envolten l’ermita i que es coneixen popularment com mirandes. Ja ha donat l’aprovació inicial al projecte, llargament reivindicat, i preveu executar les obres l’any que ve, amb un pressupost de 97.278 euros i un termini d’execució de sis mesos. Per a això compten amb ajuts de l’1,5% Cultural dels ministeris de Foment i Cultura que cobreixen el 75% de l’import dels treballs. La resta sortirà de les arques municipals.

L’edil d’Urbanisme, Patrimoni, Memòria Històrica i Turisme, Ivonne Pont, va detallar ahir que aquest conjunt monumental “presenta deficiències estructurals ben visibles, des de grans esquerdes fins a fonaments desgastats”. Les obres hauran de frenar el deteriorament dels torricons i retirar la runa acumulada que actualment impedeix d’accedir a l’interior.

Rehabilitar les edificacions costarà gairebé cent mil euros i el projecte inclou senyalitzar l’entorn

La regidora va destacar que, una vegada restaurades, les antigues fortificacions “seran un atractiu turístic de Tàrrega, que és una de les ciutats amb més vestigis de les Guerres Carlines”. Així, es preveu senyalitzar l’entorn dels torricons i editar fullets que expliquin la seua vinculació amb les Guerres Carlines. Així mateix, el consistori buscarà associar-los amb altres rutes que recorden aquest episodi històric en localitats com Solsona, Berga, Olot i Tortosa, entre d’altres. Pont va expressar la seua confiança que aquesta obra “revaloritzi” les antigues construccions i contribueixi a difondre un llegat històric “sovint poc valorat”.

Els treballs de restauració aniran acompanyats d’un seguiment arqueològic, que inclourà prospeccions en cada torricó per documentar-los.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.