La situació d’alerta meteorològica obligarà a modificar el servei ferroviari a Catalunya aquest dissabte al vespre i diumenge al matí. La Generalitat ha decretat la suspensió de la circulació dels trens de Rodalies de Catalunya a partir de les 20.00 hores i fins que les condicions permetin restablir el servei amb garanties de seguretat.
En el cas de Lleida, però, les línies RL3 i RL4 de Rodalies queden exemptes de la suspensió i continuaran circulant segons la seva programació habitual, sempre que l’evolució meteorològica i les condicions de seguretat ho permetin.
La mesura s’ha adoptat davant l’alerta vermella activada per l’Agència Estatal de Meteorologia i afecta també altres serveis ferroviaris de Catalunya. Renfe suspendrà els primers trens d’Alta Velocitat i Avant previstos per diumenge 4 d’octubre al corredor Figueres-Girona-Barcelona.
Entre els serveis afectats hi ha diversos AVE, Avant i Euromed entre Figueres i Barcelona, així com l’AVE Internacional Barcelona-Lió, que retardarà la seva sortida fins a les 10.00 hores i serà reavaluat abans d’iniciar el servei.
Renfe manté un seguiment permanent de l’evolució del temporal i de l’estat de la infraestructura ferroviària per adaptar el servei a les indicacions dels organismes competents. La companyia també ha habilitat canvis i devolucions gratuïtes per als viatgers afectats.
