Societat

Les mascaretes a classe no són efectives contra la infecció de covid-19, segons estudi

Les mascaretes a classe no són efectives contra la infecció de covid-19, segons estudi

Un estudi coordinat pel BIOCOMSC apunta que les mascaretes a classe no són efectives contra la infecció per covid-19. L’estudi analitza l’efectivitat del seu ús en l’entorn escolar durant el primer trimestre d’aquest curs. Els investigadors no han trobat una incidència o transmissió significativament menor en els grups amb mascareta, el que suggereix que aquesta intervenció «no va ser eficaç». Per contra, indiquen que l’edat seria el factor més important per explicar el perfil de transmissió. Els resultats revelen que la incidència de la covid va ser significativament menor a infantil que a primària. En concret, els infants de 3 i 4 anys van presentar les taxes més baixes i els d’onze les més altes.

L’estudi analitza 1.907 escoles, 28.575 grups bombolla i 599.314 alumnes, el 94,7% del total. El número d’infeccions en el període analitzat va ser de 24.762, el 4,13% del total. Els resultats mostren la diferència entre, per exemple, P3 i sisè de primària, amb un 1,74% i un 5,91% d’incidència, respectivament.

Es van analitzar 13.404 brots i en el 57% dels casos no es van produir casos secundaris. Tot i això, hi van haver més brots senes casos secundaris a infantil (70%) que a primària (53%). Si es compara P5 amb 1r de primària, també s’observa una major incidència entre els infants de sis anys, un 3,54% aquests per un 3,1% el de P5. Un cop més, el percentatge de brots sense casos secundaris va ser major a P5 (64,2%) que a primer de primària (61,3%).

Els investigadors conclouen que no hi ha diferències significatives entre P5 i 1r de primària pel que fa als indicadors de transmissió, tot i que només els segons van haver de fer ús de la mascareta. El mateix passa quan s’inclou P3 i P4, on les taxes de transmissió es mantenen per sota tot i que tampoc porten mascareta.

L’estudi apunta que una possible explicació és que la resposta immunitària innata es va deteriorant amb l’edat, com passa amb els adults. Per tant, l’edat seria el factor determinant.

Aquest estudi es va fer durant el primer trimestre del curs, quan la variant delta era la majoritària a Catalunya.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19
Societat

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19

Redacció i Lourdes Farré · 15 març 2024
L'OMS adverteix d'una nova variant de la covid-19 per la seva ràpida expansió
Societat

L’OMS adverteix d’una nova variant de la covid-19 per la seva ràpida expansió

Redacció | ACN · 21 des. 2023
Els diagnòstics de covid es mantenen estables per sobre dels 5.000 contagis però pugen els ingressats fins a 496
Societat

Els diagnòstics de covid es mantenen estables per sobre dels 5.000 contagis però pugen els ingressats fins a 496

REDACCIÓ - ACN · 12 set. 2023

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.