Economia

Les rebaixes confirmen un augment «lleuger» de les vendes aquest Nadal

Els clients van desafiar ahir el fred i la boira per atansar-se a l’Eix Comercial de Lleida i a les grans superfícies comercials de la ciutat, que van registrar una bona animació el diumenge d’obertura comercial autoritzada en el primer cap de setmana de rebaixes. La majoria de comerciants va coincidir a destacar que en la passada campanya nadalenca i en aquest inici de les rebaixes s’ha vist més animació en les vendes que fa un any, encara que ningú no va voler llançar les campanes al vol. En aquest sentit, la presidenta de la Federació de Comerç, Maria Rosa Eritja, va radiografiar la situació de forma precisa: «S’ha notat una recuperació lleugera, tímida, però no de forma general. És a dir, hi ha hagut comerços que han començat a notar una recuperació de les vendes, però això no ha succeït en tots els sectors ni a totes les zones comercials.» Això sí, Eritja va destacar que «si fa un any els comerciants tenien l’ànim derrotat, ara es veu els propietaris de negocis més esperançats».

Així, mentre que les grans superfícies comercials i les cadenes i franquícies de moda a l’Eix es van omplir de públic, i fins i tot ahir es van tornar a veure les cues per pagar davant de les caixes, en altres comerços de caràcter més familiar o menor mida la presència de clients va ser més tímida.

Hi havia opinions per a tots els gustos, encara que sempre amb un optimisme moderat. Mentre en un popular comerç de calçat de la plaça de la Sal exhibien un somriure de satisfacció assegurant que «la campanya nadalenca ha anat millor que l’any passat, amb aproximadament un 10% més de vendes», altres botigues del sector de la roba de Blondel i el carrer Major es mostraven més escèptics comentant que «la campanya ha sigut similar al Nadal anterior, encara no s’ha recuperat l’alegria compradora de fa uns anys». Molts comerciants també van coincidir que l’actitud dels clients ha canviat. Jordi Baraldés, comerciant i expresident de l’Eix, va assegurar en aquest sentit que «l’any passat tothom es mostrava molt queixós, criticaven la crisi; ara en canvi els clients estan més tranquils, potser és que s’han acomodat a la situació». I una altra crítica de la jornada va ser per als comerços que van començar les rebaixes de forma anticipada: «Oferir descomptes i promocions ja des del dia 2 ha desinflat les ganes de rebaixes de molts.»

rebaixes anticipades

Comerciants van criticar que l’avançament de rebaixes al dia 2 ha afectat ara les ganes de comprar

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.