Una temporada d’esquí encara millor que l’anterior, que confirma l’ascens en el nombre de visitants de l’hivern passat. Així l’esperen les estacions d’esquí lleidatanes, que preveuen superar els resultats de l’hivern passat, que va concloure amb 1,2 milions de forfets venuts i va invertir la tendència al descens d’anys anteriors (en la temporada 2011-2012 es van vendre un milió de forfets). L’abundància generalitzada de neu, que a les estacions del Pallars i el Solsonès superen les històriques nevades de l’any passat i que garanteixen l’obertura de pistes fins a finals d’abril, contribueix de forma decisiva a aquestes bones expectatives. S’hi suma un clima més benèvol que en la campanya anterior, on nombrosos complexos van arribar a tancar per mal temps fins a sis caps de setmana.
Baqueira, amb unes condicions per a l’esquí que qualifica d'»excel·lents», espera superar l’afluència d’esquiadors de l’any anterior. A Port-Ainé i Espot (Skipallars), es preveu que la campanya sigui molt millor que les dels últims dos anys, ja que els gruixos són espectaculars i estan garantits fins al final de temporada el 21 d’abril. Fonts de Skipallars assenyalen que el que fa falta és bon temps, ja que, a excepció de Nadal i la Puríssima, a finals de gener i principis de febrer el clima no ha acompanyat. No obstant, apunten, queda un mes i mig de temporada. Port del Comte, espera doblar l’afluència d’esquiadors de la temporada passada, gràcies a l’abundància de neu que li permet mantenir la totalitat de les seues pistes i remuntadors oberts.
Tavascan va apuntar que el volum de neu és similar al de la temporada anterior, però espera acabar l’hivern amb més forfets venuts que en l’anterior.