Cultura

L’estany d’Ivars tindrà un museu i un bar a Cal Sinén

L'estany d'Ivars tindrà un museu i un bar a Cal Sinén

El Consorci de l’Estany d’Ivars i Vila-sana destinarà durant el 2018 més de 147.000 euros a obres per completar la restauració de l’edifici de Cal Sinén amb l’objectiu de convertir-lo en equipament de referència de l’espai natural. El projecte més destacat serà habilitar a la planta principal de l’edifici el Centre d’Interpretació de l’Estany, amb un pressupost de 50.000 euros. Per aquesta raó, es col·locaran plafons informatius i audiovisuals dedicats a la història i recuperació de l’estany, així com les característiques mediambientals i de gestió, tal com va explicar ahir el president de la Diputació, Joan Reñé, que va presidir l’assemblea general de l’entitat.

Les obres també inclouran habilitar a la primera planta, actualment sense ús concret, una zona d’atenció als visitants i bar, una vella reivindicació de molts visitants. Per poder portar-lo a terme s’haurà de modificar el Pla d’Usos i Gestió del Estany, d’uns deu anys d’antiguitat. Segons va explicar Reñé, la nova proposta haurà d’estar definida al llarg de l’any que ve.

El Consorci habilitarà uns terrenys pròxims a Cal Sinén com a zona d’aparcament

La Diputació de Lleida destinarà a l’habilitació de la primera planta uns 60.000 euros. També s’invertiran 37.000 euros en la climatització de l’edifici, que es farà través d’un sistema sostenible de geotèrmia. Així mateix, dins dels ajuts de Ponent Actiu del FEDER, està previst adequar un espai d’aparcament de vehicles en unes finques pròximes a Cal Sinén amb l’objectiu de millorar l’accés. Segons va assenyalar Reñé, la previsió és que a la primavera el museu ja estigui enllestit, i per la seua banda el nou aparcament podria ser una realitat a l’estiu.

L’estany d’Ivars i Vila-sana ha rebut durant aquest any al voltant de 40.000 visitants. Per aquesta raó, segons va destacar el president del consell, Joan Trull, és necessari que l’oferta de serveis i activitats continuï sent de qualitat. Val a destacar que l’espai natural gairebé ha aconseguit duplicar el nombre de visitants en una dècada (el 2007, l’estany va registrar aproximadament 26.000 visites).

TerritoriIvars d'Urgell · Pla d'Urgell
Més notícies de Ivars d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Empresa

Autotardor obre portes a Mollerussa amb prop de 400 vehicles i 22 expositors

Vanesa Ortega · 23 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.