Economia

L’Estat encara deu ajuts del Pla PIVE als concessionaris lleidatans

L'Estat encara deu ajuts del Pla PIVE als concessionaris lleidatans

 

Els concessionaris d’automòbils de la província de Lleida estan vivint actualment una situació insòlita, atès que malgrat que les matriculacions de vehicles estan retornant a cursos semblants als viscuts abans de l’inici de la crisi econòmica, la seua situació financera està passant per greus conflictes davant de l’impagament per part de l’Estat dels ajuts del Pla d’Incentius al Vehicle Eficient (PIVE).

Quan un client compra un vehicle dels contemplats en el pla PIVE (baixes emissions), es beneficia d’un descompte que va des dels 1.500 fins als 3.000 euros. L’Estat cobreix la meitat d’aquesta quantitat i el concessionari, l’altre 50%. Tanmateix, aquests últims estan obligats a avançar la part corresponent de l’Estat a l’espera del reintegrament d’aquestes subvencions i això, en alguns casos, no està succeint.

Segons el president del gremi de Marquistes i Tallers Vehicles Automòbils de Lleida, Estanis Grau, a la província hi ha concessionaris que encara no han rebut el pagament per part de l’Estat de dos plans enrere, això és el Pla PIVE 7 i del Pive 6, que es va posar en marxa a mitjans de l’any 2014.

Segons les dades de la Federació de concessionaris Faconauto, el deute acumulat a tot Espanya ronda els 102 milions d’euros, encara que Grau creu que ja supera els 150 milions d’euros.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.