Entrevista

Letamendi apadrina la segona edició d’Encontats

Letamendi apadrina la segona edició d'Encontats

La segona edició de l’ENCONTATS, el Mercat del Conte Infantil de Balaguer tindrà lloc el proper 2 d’abril a partir de 2/4 d’11 del matí en ple Centre Històric, concretament a la zona del Viver d’Empreses, plaça del Pou, Casal Lapallavacara i la plaça Sant de Salvador. En aquesta segona edició, l’il·lustrador balaguerí Frederic Letamendi ha estat l’escollit per a ser la persona que apadrini aquesta gran festa dels contes.

 

1.- Que ens pots explicar de la il·lustració que has realitzat per al cartell d’aquesta segona edició de l’Encontats?

Evocant  l’ “Encontats” m’ha vingut a la memòria els orígens del conte infantil. L’avi que conta històries a la vora del foc als petits oients embadalits per la narració i per l’atmosfera de misteri i caliu que crea el foc. Després donaran pas als contes en forma de llibre ple d’il·lustracions meravelloses.

2.- Com valora l’organització de l’Encontats de cara a la ciutat?

Es un esdeveniment cultural molt important per la ciutat per la difusió del conte infantil i juvenil adreçat als infants amb la participació de l’escola d’Art Ermengol, amb el concurs de dibuix “Balaguer el conte més gran del món” i altres actes rellevants. Aquest any és un any preferentment dedicat als il·lustradors, figura important en la creació del llibre. Així també tenim la Fira de Bolonya i el centenari del TBO. La il·lustració en el nostre petit país disposa d’un planter d’excel·lents creadors gràfics infantils i de grans noms de la il·lustració sobretot femenina. Em ve a la memòria Lola Anglada, Mercè Llimona, Roser Capdevila, Pilarín Bayés i Maria Pascual.

3.- Com valora els grans canvis que la informàtica ha aportat a la il·lustració?

La informàtica ha portat a la il·lustració immediatesa, comoditat i precisió i una sèrie d’avantatges tècnics per una millor impressió, però amb una pèrdua de frescor del llapis, l’aquarel·la, o el Guasch, la plomil·la o el gravat tot sobre un bon suport de paper.

4.- Què recomanaria als joves il·lustradors que tot just comencen la seva trajectòria professional?

Sobretot originalitat. Res de copiar i molt de dibuix de fons.

5.- Per últim, que representa per Leta, ser el padrí de l’edició dels Encontats 2017?

És un honor i un plaer per tot el que aquesta edició de l’Encontats representa i per haver estat precedit per un “padrí” i amic tan important com és en Josep Vallverdú per la literatura infantil i juvenil a nivell mundial.

 

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.