Les empreses de la província de Lleida han exportat durant el mes de juliol productes per valor de 230,4 milions d’euros, la qual cosa suposa més del triple de l’importat en el mateix període de temps, 73,8 milions d’euros, segons les dades publicades ahir pel ministeri d’Economia i Competitivitat. Les exportacions lleidatanes només aquest mes han suposat un augment del 6,6 per cent respecte al juliol del 2014, mentre que les importacions van ser un 7,2 per cent superiors al juliol del 2014.
Així, la balança comercial lleidatana al juliol, exportacions menys importacions, va donar un saldo positiu de 156,6 milions d’euros, un 6,3 per cent més que el juliol del 2014.
Per la seua part, en el còmput global entre el gener i el juliol d’aquest any, les exportacions lleidatanes han crescut un 9,5 per cent respecte al mateix període de temps de l’any passat, fins a sumar 1.029,8 milions d’euros. Paral·lelament, les importacions de productes procedents de l’exterior van suposar una despesa de 533,3 milions d’euros, un 15,3 per cent més. D’aquesta manera, en els set primers mesos de l’any es van exportar productes des de Lleida per gairebé el doble del valor de les importacions entre el gener i el juliol d’aquest any. El saldo d’aquests set primers mesos segueix sent positiu, amb 496,5 milions d’euros, un 3,8 per cent més que el 2014.
D’altra banda, les exportacions catalanes han assolit un volum de 37.986 milions d’euros fins al mes de juliol, circumstància que suposa un increment del 7,2 per cent respecte al mateix període de l’any 2014, i les importacions han crescut un 5,7 per cent, fins als 44.760 milions.
Un comunicat de la Generalitat de Catalunya difós ahir destaca que gràcies al creixement de les exportacions el dèficit comercial s’ha reduït un 1,9 per cent en els set primers mesos del 2015 respecte al mateix període de l’any passat.
El mes de juliol, les vendes a l’exterior de Catalunya han crescut un 7,4 per cent, arribant als 6.086 milions d’euros, i les importacions s’han situat en 6.945 milions, un 5,1 per cent més.
En el conjunt de l’Estat, el dèficit comercial espanyol va caure el 6,1 per cent en els set primers mesos de l’any respecte al mateix període de l’any 2014 i va sumar 12.876,5 milions d’euros, a causa de la major tirada de les exportacions, que van tornar a marcar un nou rècord en la sèrie històrica.
En aquest sentit, segons l’estadística difosa pel ministeri d’Economia i Competitivitat, les exportacions van ascendir a 148.630,8 milions d’euros fins al juliol amb un creixement del 5,5 per cent respecte al mateix període del 2014, mentre que les importacions van augmentar fins a 161.507,3 milions al pujar el 4,5 per cent.