L’ICF finança la construcció de 121 habitatges de lloguer social als Magraners de Lleida

REDACCIÓ / Lourdes Farré
Publicat: 
07-02-2025
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • L’ICF finança la construcció de 121 habitatges de lloguer social als Magraners de Lleida
    Peu de foto: 
    Una de les promocions que s'estan construint al barri dels Magraners de Lleida amb finançament de l'ICF ©Institut Català de Finances

L’Institut Català de Finances (ICF) ha aprovat un préstec de 10,7 milions d’euros per a la construcció de 121 habitatges de lloguer social i assequible al barri dels Magraners de Lleida. Els habitatges, promoguts per Soluciones Viviendas Magraners 88 SL, comptaran amb mesures d’eficiència energètica i es nodriran d’energia solar fotovoltaica. La finalització de les obres està prevista per al juny del 2026, amb la reserva de fins a 35 habitatges per a menors de 35 anys, amb l’objectiu de fomentar l’emancipació juvenil i la reactivació del barri.

Els nous habitatges es distribueixen en quatre promocions situades als carrers Vendrell i Albi. Pel que fa al preu del lloguer, aquest oscil·larà entre 415 i 504 euros, incloent-hi l’aparcament en superfície. Per poder accedir-hi, cal estar empadronat a Lleida i inscrit al Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial de Lleida. A més, els ingressos anuals de les persones sol·licitants hauran de situar-se per sota de quatre vegades l’Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya (IRSC).

L’Ajuntament de Lleida invertirà 2,5 milions d’euros en polítiques d'habitatge durant el 2025
Peu de foto: 
Imatge de les obres de nous habitatges a Lleida ©Paeria de Lleida

El finçament de la construcció s’ha realitzat a través del préstec ICF Habitatge Social Promoció, el qual inclou una bonificació del cost financer per part de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya. La consellera delegada de l’ICF, Vanessa Servera, ha destacat la importància de fomentar l’accés a l’habitatge social: “Catalunya necessita més habitatge social i, per fer-ho realitat, les promotores necessiten més finançament. Davant les dificultats que tenen per accedir-hi, des de la banca pública hem situat l’habitatge com a una de les nostres línies estratègiques i prioritzàries”.

Des del 2018, l’ICF ha fet possible la creació de 4.374 habitatges de lloguer social a Catalunya, invertint un total de 385 milions d’euros en projectes d’adquisició i promocions d’Habitatge de Protecció Oficial (HPO). A més del suport de l’ICF, el projecte de Soluciones Viviendas Magraners 88 SL també ha rebut finçament dels fons europeus Next Generation i compta amb la participació de l’Ajuntament de Lleida.

Comparteix

També t'interessarà