L’HC Alpicat masculí i el Vila-sana femení estan contribuint a la que, de moment, està sent una gran temporada de l’hoquei lleidatà en les principals categories. Mentre l’ICG Software Lleida manté opcions per classificar-se per a la Copa del Rei, Alpicat i Vila-sana ja han fet història al classificar-se tots dos per a la VII Copa Generalitat que es disputa aquest dissabte a Alpicat. És la primera vegada que aquest torneig se celebra a Lleida i també és el primer cop que hi prenen part dos equips lleidatans. Només el disputen els quatre primers classificats de la Nacional Catalana, la més alta abans de fer el salt a les categories estatals. L’Alpicat només hi havia participat una vegada, el 2013. A més, els dos equips lleidatans són seriosos aspirants a l’ascens, l’Alpicat a la Primera Divisió Estatal, on no hi ha representació lleidatana, i el Vila-sana a l’OK Lliga femenina.
“És un altre pas endavant de l’hoquei lleidatà”, celebra Toni Guiu, president de la Catalana a Lleida. “Aquesta és la competició més important que organitza la Federació Catalana, després de les Lligues i que per primera vegada es faci a Lleida mostra el pes que estan guanyant els clubs lleidatans.”
“L’objectiu és guanyar la Copa Generalitat”, admet Ricard Vizcarra, president del club amfitrió, una entitat que va nàixer el 2004 i que després de dos ascensos ja es troba a l’avantsala de la Primera divisió. “Ens hem classificat com a primers i per tant tenim el dret a somiar”, afegeix. “Per a nosaltres és un orgull ser el primer club de Lleida que organitza aquest torneig. També estem molt contents que hi participi un altre club lleidatà com el Vila-sana. Sens dubte és històric.” Vizcarra admet que el club està preparat per, si arriba el cas, fer el salt a la Divisió de Plata de l’hoquei espanyol. “Estem treballant per, si arriba l’ascens, assumir-ho. Però sense que això suposi afegir pressió als jugadors. Sabem que és complicat pujar”, admet.
El club també ha tramitat una invitació al president de la Generalitat, Carles Puigdemont, encara que “sabem que per la situació política no serà fàcil que vingui”, afegeix. També el Vila-sana acudeix amb l’objectiu de guanyar la Copa. “Les jugadores no tenen cap altra cosa al cap”, explica el president Ramon Porta. L’equip del Pla d’Urgell debuta en aquest torneig després d’haver revalidat el mes de desembre passat el subcampionat europeu sub-17. De tota manera, el seu objectiu és l’OK Lliga. “En principi només puja un equip i anem segones. Si no és aquest any, el vinent sortirem sens dubte a buscar aquest objectiu.”