Cultura

Lleida canta les caramelles

Lleida canta les caramelles

Com és tradició cada Diumenge de Pasqua, nombroses localitats de Lleida van reviure ahir amb èxit la tradició de les caramelles, les cançons populars alegres que es cantaven per celebrar la bona nova de la resurrecció de Jesús, a pesar que cada vegada té un caràcter més festiu i menys religiós. Antigament, en la majoria de casos, els caramellaires eren grups de nens que acompanyats d’instruments recorrien els carrers dels pobles oferint cançons a canvi d’ous o diners per acabar amb un dinar popular. Actualment, ofereixen petits rams de timó a canvi d’un donatiu.

Una de les localitats on estan més arrelades és Agramunt. El Grup Caramellaire Aires del Sió, acompanyat d’alumnes de l’escola municipal de música, va recórrer per trenta-setè any consecutiu i durant tot el matí els carrers de la localitat. Els caramellaires van fer una vintena de parades fins a arribar al migdia a la plaça de l’Església, on va tenir lloc la cantata central amb les autoritats al balcó del consistori i la plaça plena de la gent que sortia de missa.

A Cervera, la jornada, organitzada per la Coral Infantil Nova Cervera, va començar amb un esmorzar popular a la plaça de Santa Anna, que va seguir el tradicional recorregut pels carrers i places més cèntrics al costat d’una carreta decorada per a l’ocasió. La comitiva va comptar amb l’acompanyament dels grallers dels Geganters de Cervera.

A Tàrrega, la Coral Infantil Mestre Güell va omplir de música i color roig els carrers de la capital de l’Urgell així com les dos residències de la ciutat (Sant Antoni i El Carme) i la localitat veïna del Talladell. Val a recordar que aquesta coral es va fundar el 1963 amb la voluntat precisament de difondre les caramelles com a expressió de cultura popular catalana. A Ponts, els cantors van oferir un concert a l’església, la plaça Planell, la residència i diversos carrers

La Seu d’Urgell i Juneda són altres localitats on aquesta tradició té un gran arrelament. En tots dos casos, els cantors són homes d’entitats amb una llarga tradició. A la capital de l’Alt Urgell, van a càrrec de la Germandat de Sant Sebastià, fundada el 1855, i que ja va sortir al carrer dissabte. D’altra banda, a Juneda, els protagonistes són de la Massa Coral els Cantaires de Juneda, associació que va nàixer l’any 1927. Així mateix, hi va haver caramelles en moltes altres localitats lleidatanes com per exemple Castellserà, Guissona, Solsona, Organyà, Olius, la Fuliola i Verdú, entre d’altres.

TerritoriAgramunt · Urgell
Més notícies de Agramunt →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026
El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.