Lleida canviarà els noms de 28 carrers i places
L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha presentat una proposta per modificar els noms de 28 carrers i places de la ciutat, que s'aprovarà mitjançant decret d'alcaldia. Els canvis inclouen la correcció toponomàstica de "Magraners" per "Mangraners" en diverses ubicacions, com el Carrer de la Costa del Mangraners i la Plaça de la Dona Treballadora dels Mangraners. A la zona de Torre Solé, es nomenaran carrers amb noms com Francesc Simorra Agulló i Carme Castron, mentre que a Torre Salses es conservarà el nom històric del carrer Hostal del Garrut.
Altres modificacions destacades inclouen la nova denominació de l'avinguda Torre Salses com Gran Via dels Mangraners, i la carretera N-240 Lleida – Magraners i carretera N-240 Magraners – Tarragona que es dirà carrer d’Antonio Águil Rodriguez. Al Parc de Gardeny, es crearan espais com la plaça de les Ciències i el carrer Teresa Rodrigo Añoro, i es donarà nom a noves vies a Sucs, Vila Montcada, i els Camps Elisis. A més, es perllongarà el carrer Màrius Torres a la zona del nou Col·legi de Metges a l’avinguda Alcalde Rovira Roure.
La proposta també inclou noves denominacions per les escales de pedra de la plaça Sant Joan al carrer Canyeret, que es diran carrer Tribunal de Coltellades, i per dues rotondes: la rotonda Susanne Mornet i la plaça Teresa Guix. A més, la nova parada de la línia de trens de Lleida-La Pobla de Segur es denominarà Polígon Industrial del Segre.
Aquestes propostes sorgeixen de diverses vies, com ara suggeriments de la Comissió tècnica, propostes dels grups municipals, i peticions de ciutadans i entitats. La Comissió Permanent del Consell de Ciutat, composta per l'alcalde, vicepresidències, consellers d’entitats i regidors, ha debatut i donat suport a aquestes modificacions.
L'objectiu de la nova nomenclatura és adaptar-se als nous temps, homogeneïtzar la grafia en tots els àmbits de la Paeria i la ciutat, i valorar aspectes com el vincle amb Lleida, la memòria històrica i la igualtat de gènere.