Economia

Lleida, cinquena província de l’Estat amb més empreses per habitant

Lleida, cinquena província de l’Estat amb més empreses per habitant

La província de Lleida, amb 76,8 empreses per cada 1.000 habitants, compta amb la cinquena densitat d’empreses més gran de l’Estat, només darrere de Barcelona (81), les illes Balears (80,7), Girona (80,4) i Madrid (79,9), segons l’informe d’estructura empresarial 2016 del departament d’Empresa i Coneixement.

Aquestes províncies se situen molt per sobre de la densitat empresarial mitjana a l’Estat (69,6 empreses/1.000 habitants), que ha augmentat 1 punt percentual respecte al 2015.

Segons aquestes dades, reunides a partir del Directori Central d’Empreses (DIRCE), que publica anualment l’Institut Nacional d’Estadística (INE), a Lleida hi havia a 1 de gener d’aquest any un total de 38.274 empreses amb establiment a la província, de les quals el 87 per cent (33.329) són empreses amb seu a les terres de Ponent.

Els canvis en l’economia han provocat el 2016 un lent augment (+0,3 per cent) de la creació d’aquest tipus d’empreses, davant dels continus descensos d’anys anteriors.

Les més nombroses són les firmes relacionades amb el sector serveis, amb 26.023 empreses, que han experimentat un lleuger creixement respecte a l’any passat d’un 1 per cent, seguides de les empreses del sector de la construcció, amb 5.027, que van experimentar un retrocés de l’1,2 per cent, i de les de la indústria, amb 2.279, un 4 per cent menys.

Per nombre d’assalariats, el 54,1 per cent d’aquestes empreses (18.042) són empreses sense cap assalariat, un 41,5 per cent (13.847) compta amb un màxim de nou treballadors, el 3,7 per cent (1.249) té entre deu i quaranta-nou asalariats i la resta, un 0,6 per cent (191), són empreses amb més de cinquanta empleats.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.