Societat

Lleida dedica una plaça a Carmela Zambrana al Secà de Sant Pere

Lleida dedica una plaça a Carmela Zambrana al Secà de Sant Pere

El barri del Secà de Sant Pere té des d’aquest matí una plaça dedicada a Carmela Zambrana. “Una de les persones que va exercir, des del seu treball, un exemple de ciutadania i compromís amb el seu entorn més proper”, segons ha manifestat la tinent d’alcalde Jordina Freixanet, que ha presidit l’acte en què s’ha descobert la placa que dona nom a l’espai urbà entre el Centre Cívic i l’església parroquial de la Verge dels Pobres.

Freixanet, que ha estat acompanyada per diversos regidors del Govern municipal i de l’oposició, ha assenyalat que amb el descobriment de la placa de la plaça, “la Paeria reconeix l’estima i la petjada que ha deixat aquesta veïna en el seu barri, tot un model de l’esperit d’unió, participació i solidaritat”.

“Un paper clau i discret que va exercir en la cohesió del barri i que representa per a la ciutat el millor concepte de ciutadana compromesa amb el seu entorn i amb el benestar dels seus veïns i veïnes”, ha dit la tinent d’alcalde. 

A l’acte també han assistit el tinent d’alcalde Toni Postius, i els regidors Fèlix Larrosa, Cristina Morón, Xavier Palau, Ángeles Ribes i Sergio González, que han volgut fer costat als familiars i amics, els quals han omplert la plaça, evidenciant la petjada que ha deixat Carmela al barri.

Abans de descobrir la placa que dona nom a la plaça, han intervingut amics i amigues, a més dels germans de Carmela Zambrana i el president veïnal, José Carrreiro. Tots ells han dibuixat el perfil social d’una persona amb valors, treballadora, generosa i clau per la convivència i cohesió del Secà. Un paper que va desenvolupar des del seu quiosc, punt de trobada natural per a tothom, del “Secano de arriba con el Secano de abajo”, però que també es va manifestar en les activitats socials al barri, impulsant iniciatives com un grup de teatre, l’escala en hi-fi i el ball. La d’aquestes vinculacions va ser amb el cor Alma y Compàs, de la Casa de Andalucía, que ha interpretat la ‘Salve Rociera’.

Per cloure l’acte, el president del Secà ha lliurat com a record als germans de Carmela una reproducció de la placa que identifica des d’avui la plaça, alhora que s’ha llançat la proposta de fer una col·lecta popular, per dedicar-li una escultura amb la seva imatge en el mateix indret.  

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Urbanisme i habitatge

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

‘El túnel de Montclar’ recupera la història dels presos que van construir els Canals d’Urgell

Cinema

També t’interessarà

La manifestació de l'11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes
Societat

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

ACN · 4 nov. 2026
L’Equip de Suport de Geriatria d’Urgències de Lleida rep un reconeixement internacional
Salut

L’Equip de Suport de Geriatria d’Urgències de Lleida rep un reconeixement internacional

Vanesa Ortega · 4 nov. 2026
Ciència i tecnologia

Local.IA, una plataforma per facilitar l’ús de la intel·ligència artificial als ajuntaments

Maria del Val · 4 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.