Economia

Lleida dóna feina a 5.200 persones en activitats d’alta tecnologia

Lleida dóna feina a 5.200 persones en activitats d'alta tecnologia

Les activitats d’alt contingut tecnològic a la indústria i els serveis ocupen a Lleida 5.205 persones i tenen un pes creixent, encara que inferior a la mitjana catalana. Segons un estudi elaborat per la Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional de la UdL, aquest tipus d’ocupació dóna feina a un 3,3% dels afiliats a la província, molt per sota de la mitjana catalana, que està en el 8%. El 2014, va créixer a un ritme del 4,2%, malgrat la crisi.

La major part d’aquesta ocupació a Catalunya està altament concentrada a Barcelona (9% del total d’afiliats), encara que Tarragona també supera el 6% gràcies al pes de la indústria química. Girona ronda el 4,8%. Lleida manca especialment d’indústries de tecnologia alta (fabricació de productes farmacèutics, informàtics, electrònics i òptics i construcció aeronàutica), que només ocupen 226 persones. Un major pes tenen les indústries de tecnologia mitjana-alta, amb un creixement del 4,6% el 2014, especialment en la fabricació de maquinària i béns d’equip (ocupa 1.163 persones); de materials i equips elèctrics (563); vehicles de motor i remolcs (505); i indústria química (378).

També destaca la importància del sector serveis d’alta tecnologia, en especial les tecnologies de la informació (1.204); R+D (465); i telecomunicacions (320). Una de les autores de l’informe, Laura Capel, va assenyalar la falta de diversificació de l’economia de Lleida com un dels factors d’aquest menor pes de l’alta tecnologia. En l’àmbit de serveis es deixa notar la importància del parc científic de Gardeny, creat el 2005, que ocupa més de 1.400 persones. «Si el parc científic no hi fos, no tindríem una demanda tan important de tecnòlegs, procedents tant de la universitat com de FP. Ara tenim empreses que tenen dificultats per cobrir aquests perfils», va indicar el gerent del parc, Josep Clotet.

Pel que fa a l’estructura econòmica de Lleida, va destacar que la innovació es concentra al parc i també en els departaments de R+D de les empreses agroalimentàries més grans, així com en pimes, com consultories d’enginyeria, que impulsen projectes per a altres empreses. D’altra banda, va afegir que la investigació que es fa a Lleida té una aplicació molt directa a les empreses i va reclamar un major impuls des de l’Estat a l’R+D.

en augment

Durant l’any 2014, aquest sector tecnològic va créixer a Lleida un 4,2 per cent, malgrat la crisi econòmica

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.