Esports

Lleida obté 22 medalles a l’Estatal de descens d’Arfa

La competició de clàssica es va disputar ahir en un recorregut de 3.700 metres entre Arfa i Adrall.

El Campionat d’Espanya de descens en aigües braves va arrancar ahir a l’Alt Urgell amb la disputa de les proves de Joves Promeses i clàssiques a Arfa, en les quals els palistes lleidatans van aconseguir un total de vitn-i-dos medalles, onze a cada certamen.

La jornada va arrancar al matí amb la competició dels més joves en el camp d’eslàlom d’Arfa, amb gran protagonisme per al Sícoris en nois i per al Cadí Canoe Kayak en dones. Biel Nobau es va alçar amb la victòria en K1 infantil, amb el seu company Èric Gilart a la tercera posició, mentre que, en noies, Aina Ferrer i Noemí Font, del club amfitrió, van firmar per aquest ordre els dos primers llocs.

Text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text text

En infantil B, hi va haver triplet lleidatà tant en nois com en noies. Els sicoristes Pau Pijuan i Xavier Alejo van ocupar la primera i segona posició, respectivament, i l’urgellenc Manel Contreras va tancar el podi, mentre que Mariona Garreta, Míriam Alberton i Dèlia Torras, totes del Cadí, van copar els llocs d’honor.

Finalment, en C1 infantil, només hi va haver la medalla de Biel Nobau, que va sumar el seu segon metall del dia. En la general per equips, el Cadí va aconseguir la victòria al davant del Sícoris Club i del Santiagotarrak d’Irun.

Pel que fa a la modalitat clàssica, celebrada a la tarda en un tram de 3,7 quilòmetres entre Arfa i Adrall, el protagonisme va correspondre de nou al Sícoris Club, amb vuit medalles. Alan Padilla va ser subcampió en C1 sènior, així com Xavi Miralles, en K1, al davant de David Martínez, del Kayak Mitjana, un bronze que també va repetir la seua companya Montserrat Herrera. El club de Pardinyes també va aconseguir la victòria en K1 veterà de mans de Josep Maria Eritja, que va superar els sicoristes Rafael Herrera i David Garcia.

En les categories inferiors, van arribar quatre guardons més, tots del Sícoris. Adrià Escabias va aconseguir la victòria en K1 cadet davant de Vlad Ionut, mentre que Marco Ocon i Miquel Àngel Alejo van ser segon i tercer, respectivament, en juvenils.

L’Estatal acaba avui (09.00) amb la prova d’esprint al Parc del Segre, la primera que acull el canal olímpic.

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Mor una interna del Centre Penitenciari Ponent després d’un intent de penjament

Successos

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

També t’interessarà

Bàsquet

L’iLERNA Lleida busca reaccionar davant un Baskonia en zona alta

Vanesa Ortega · 7 nov. 2026
L’Atlètic Lleida busca recuperar el camí de la victòria al camp de l’Escala
Futbol

L’Atlètic Lleida busca recuperar el camí de la victòria al camp de l’Escala

Vanesa Ortega · 7 nov. 2026
El Pons Lleida busca a Alcoi la segona victòria a l’OK Lliga
Hoquei

El Pons Lleida busca a Alcoi la segona victòria a l’OK Lliga

Laura Quintana · 6 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.