Esports

Lleida perd una altra promesa amb l’adéu de Pol Rocamora

Lleida perd una altra promesa amb l'adéu de Pol Rocamora

Els pitjors auguris han acabat confirmant-se i Lleida perd al penúltim referent que li quedava en l’elit de l’esquí alpí espanyol. Pol Rocamora, de 24 anys, ha decidit finalment penjar els esquís davant del nul suport que ha rebut per continuar la seua carrera amb l’equip espanyol, del qual ha format part durant les últimes quatre temporades.

L’esquí alpí lleidatà, que era dels que més representants tenia a les seleccions estatals, tant en la promesa com en l’absoluta, ha patit un revés important, ja que en menys de dos anys ha perdut quatre dels seus esquiadors, tots ells del CAEI aranès. La primera que va optar per la retirada va ser Andrea Jardí el 2013. La que havia de ser la successora natural de la granadina Carolina Ruiz a l’equip absolut, i que havia sigut olímpica a Vancouver 2010, abandonava l’alta competició a causa de la falta de suports i d’un bon programa d’entrenaments amb vista als Jocs de Sotxi.

Abans d’iniciar-se la campanya 2013-2014 també ho deixava una altra gran promesa, Ona Rocamora, amb tan sols 18 anys, que decidia deixar l’elit per centrar-se en els estudis. I uns mesos després era Laura Jardí, germana d’Andrea, la que el deixava després d’un any esquiant en solitari i sense suport federatiu. L’últim a dir adéu ha sigut Pol Rocamora, germà d’Ona, que no ha pogut més. «Em van dir que em dirien alguna cosa i encara espero una trucada, almenys per dir-me les raons de per què han decidit retirar-me el suport», assenyala resignat l’esquiador de Rialp, que reconeix que «no tinc recursos suficients per formar una estructura privada. Davant d’aquesta situació no tinc una altra opció que deixar-ho», va indicar el lleidatà, que el 2012 es va proclamar campió d’Espanya de gegant i que compta amb uns altres tres subcampionats estatals.

Pol centrarà ara els seus esforços a acabar els estudis d’entrenament personal, fitness i nutrició esportiva i mantindrà la seua vinculació amb l’esquí entrenant els alevins del CAEI.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.