Economia

Lleida tanca l’any amb 45 concursos, la xifra més baixa des de l’inici de la crisi

Lleida tanca l'any amb 45 concursos, la xifra més baixa des de l'inici de la crisi

Un total de 45 empreses o particulars lleidatans han presentat aquest 2014 a la província un concurs de creditors (antiga suspensió de pagaments), segons dades del jutjat mercantil de Lleida, amb la qual cosa es registra la xifra més baixa en els últims quatre anys. Aquesta dada contrasta amb els 75 concursos registrats l’any passat al jutjat mercantil de Lleida. De fet, cal remuntar-se al 2010, quan van ser 50 concursos de creditors, per trobar una xifra similar.
En els últims quatre anys, la xifra de concursos s’havia mantingut sempre a l’alça amb 68 el 2011, 64 el 2012 i 75 el 2013. En l’inici de la crisi van ser les empreses promotores i constructores les firmes més afectades, després va ser el torn dels proveïdors i el 2013 van caure firmes del sector servei pel descens del consum.
En els últims cinc anys, els jutjats de Lleida han rebut 302 concursos de creditors. En la majoria dels casos l’empresa que sol·licitava aquesta mesura s’ha vist condemnada a la liquidació.
De fet, sols en 13 casos han pogut remuntar el vol i pactar un conveni per pagar el deute als seus creditors, en la majoria dels casos pactant una quitança. És a dir, només el 4% de les empreses en concurs van aconseguir mantenir l’activitat, amb els mateixos propietaris i la mateixa marca comercial.
En una desena de casos, la justícia va optar per la venda de la unitat productiva després de liquidar la societat (vegeu el desglossament). Aquesta mesura permet mantenir els llocs de treball i l’activitat d’aquelles parts d’una empresa que siguin rendibles econòmicament.
Un recent canvi legislatiu en la Llei Concursal dificultarà en el futur aquest procés, ja que el nou propietari haurà d’afrontar els deutes amb extreballadors i amb la Seguretat Social i Hisenda.

descens

Aquest any cauen les firmes en concurs, després del fatídic 2013, amb 75 processos

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.