Cultura

L’obra ‘Tots ocells’ aterrarà aquest dissabte al Teatre Ateneu de Tàrrega

L'obra ‘Tots ocells’ aterrarà aquest dissabte al Teatre Ateneu de Tàrrega

La Perla 29 torna al Teatre Ateneu de Tàrrega amb un nou espectacle sota la direcció d’Oriol Broggi. Es tracta de Tots ocells, una adaptació del text original del dramaturg canadenc Wajdi Mouawad, d’origen libanès i autor de la també aplaudida Incendis. La peça, que ha obtingut un ampli reconeixement, arriba a la capital de l’Urgell el dissabte 18 de gener, a 2/4 de 9 del vespre, en el marc de la 30a Temporada d’Arts Escèniques que organitza la Regidoria de Cultura. La sessió és a punt d’exhaurir les entrades disponibles.

El pes del passat i de les arrels familiars marquen els personatges, també sacsejats pels conflictes polítics, les diferències religioses i els prejudicis socials. Tots ocells retrata així aspectes controvertits de la societat actual, especialment l’esclat de la violència entre mons enfrontats. El repartiment inclou noms coneguts de l’escena catalana com Clara Segura, Guillem Balart, Xavier Boada, Joan Carreras, Màrcia Cisteró, Marissa Josa, Miriam Moukhles i Xavier Ruano.

Tots ocells presenta l’Eitan, un jove de família jueva alemanya que viu a Nova York i estudia l’ADN humà. S’enamora de la Wahida, una jove antropòloga d’origen àrab que estudia la figura d’un savi humanista del segle XVI a qui van obligar a convertir-se de l’islam al cristianisme. Quan tots dos viatgen a Israel i Cisjordània, ell és víctima d’un atac terrorista que el deixa en coma.

Això obligarà la família de l’Eitan a viatjar fins a Tel-Aviv, on descobriran el seu passat familiar i hauran d’afrontar la presència incòmoda de la Wahida. Els personatges viuran aquesta dolorosa situació entre l’amor familiar i l’odi que provoquen els prejudicis, agreujats per un context tan violent com el que es viu a l’Orient Mitjà.

Estrenada l’any 2017, Tots ocells es manté a la cartellera amb plena vigència, esdevenint un potent al·legat en favor de la tolerància i la convivència. Preu: 30 euros · Entrades a la venda a La Botiga del Museu (carrer Major, 11) i a www.culturatarrega.cat· També a les taquilles del Teatre Ateneu des d’una hora abans de la funció.

Activitat complementària: xerrada

D’altra banda, i com activitat complementària a la funció teatral, s’oferirà una xerrada sobre el conflicte de l’Orient Mitjà titulada Palestina, cent anys de resistència. Taher Ali, membre de Samidoun, col·lectiu de solidaritat vers els presoners palestins, donarà la seva visió sota un prisma anticolonial i desmuntant falsos mites. L’acte tindrà lloc el divendres 17 de gener, a les 8 del vespre, al local de La Soll. Precisament, aquesta xerrada s’emmarca en un cicle de geopolítica de La Soll sobre el conflicte palestí-israelià.

Dues altres cites escèniques durant el mes de febrer

La 30a Temporada d’Arts Escèniques de Tàrrega continuarà al febrer amb dues propostes també aclamades per la crítica. El dissabte 1 serà el torn de Lluna plena de la Cia. Heartbreak Hotel, adaptació de la novel·la d’Aki Shimazaki sobre l’amor i el pas del temps. El cicle es clourà el dissabte 15 amb Amnèsia de Nelson Valente, comèdia dramàtica produïda per la Sala Trono i el TNC sobre els conflictes familiars.

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.