Successos i tribunals

⏯️ L’oci nocturn es mostra «molt preocupat» per les punxades a dones

⏯️ L'oci nocturn es mostra "molt preocupat" per les punxades a dones

El sector de l’oci nocturn està «molt preocupat» pels recents episodis de dones punxades en discoteques catalanes. Els Mossos d’Esquadra investiguen 14 possibles casos, 11 a Lloret de Mar i tres a Barcelona. Lluís Torrents, president de l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC) i un dels responsables de la sala Razzmatazz de Barcelona, ha dit que no s’ha de generar «alarmisme» però admet que no saben quines intencions tenen les persones que fan aquestes punxades. De moment no s’ha detectat cap delicte associat als fets i la mateixa policia ha demanat a les sales i discoteques que no canviïn cap dels protocols actuals. En tot cas, s’ha mostrat predisposat a ajudar el màxim possible.

Torrents es mostra preocupat per la seguretat del públic però també per la imatge del sector que ja està «molt estigmatitzat». No obstant això, ha volgut relativitzar les xifres, tot recordant que cada nit surten unes 200.000 persones a Barcelona i que a tot Europa hi ha hagut un centenar de casos de possibles punxades.

El sector es va reunir dimarts amb els Mossos d’Esquadra per altres temes, però aquest també es va tractar. La policia catalana no sap ben bé a què s’enfronta i està en contacte amb cossos d’altres països. Hi ha hipòtesis que apunten a un possible joc de rol, a un repte viral d’internet o a una manera de «marcar territori» per part d’homes masclistes que vulguin infondre «por» a les dones.

De moment no s’ha detectat droga en cap de les afectades i també consideren poc probable que s’introduís amb una xeringa, ja que es requereixen punxades de dos a tres segons, més llargues que les denunciades. S’apunta que es pot tractar de punxons, però tampoc és segur.

En tot cas, els porters poden tenir dificultats en localitzar objectes tant petits i, fins i tot, es poden confondre entre una xeringa d’insulina o d’una altra substància.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Dos detinguts per la mort violenta d’un home al barri de la Bordeta de Lleida
Successos i tribunals

Dos detinguts per la mort violenta d’un home al barri de la Bordeta de Lleida

ACN · 4 oct. 2026
Detingut per intimidar amb un cúter diversos ciutadans en un carrer de Lleida
Successos i tribunals

Detingut per intimidar amb un cúter diversos ciutadans en un carrer de Lleida

Vanesa Ortega | ACN · 25 set. 2026
Tornen a detenir el fisioterapeuta lleidatà investigat per tocaments a clientes i queda de nou en llibertat
Successos i tribunals

Tornen a detenir el fisioterapeuta lleidatà investigat per tocaments a clientes i queda de nou en llibertat

ACN · 25 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.