L’OJC, a ritme d’amor i espadatxins

SEGREcom
Publicat: 
04-09-2016
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • L’OJC, a ritme d’amor i espadatxins

Tot just uns mesos després de tenir encara a la cartellera el popular Mar i Cel, el Teatre Victòria de Barcelona estrenarà el proper 23 de setembre el nou musical de Dagoll Dagom, Scaramouche, una història basada en la novel·la d’amor i espadatxins que va escriure el 1921 Rafael Sabatini, ambientada a la França revolucionària del segle XVIII. La història es va popularitzar en el cine el 1952 de la mà de Stewart Granger i Janet Leigh. Precisament, la sonoritat i espectacularitat de les grans produccions de Hollywood dels anys 50 és el que ha provat de buscar el compositor Albert Guinovart a la banda sonora que acompanyarà el musical de Dagoll Dagom, i que ahir va gravar a l’Auditori de Lleida amb l’Orquestra Julià Carbonell (OJC).

El director de la formació simfònica lleidatana, Alfons Reverté, va explicar a SEGRE que "els espectadors gaudiran de música en directe amb deu intèrprets i també de la música gravada per l’OJC en els moments més apoteòsics de l’acció, en els fragments en els quals es requereix una sonoritat simfònica, ja que seria inviable econòmicament l’actuació en cada funció d’una orquestra simfònica de més de cinquanta músics". Reverté va qualificar de "singular i poc freqüent" aquesta fusió entre el directe i l’enregistrament en espectacles musicals. Al seu costat, controlant tot el procés, Guinovart va recordar la relació d’anys amb l’OJC –ja va gravar també amb l’orquestra lleidatana la banda sonora de la telesèrie El cor de la ciutat de TV3 i l’hivern passat va actuar-hi com a pianista solista en un singular concert de tangos– i va destacar la sonoritat de l’Auditori Enric Granados. "És una de les millors sales d’Espanya, amb un so excepcional. Per això, en lloc d’anar-nos-en a gravar a Praga –lloc habitual d’enregistraments musicals per la relació qualitat-cost–, nosaltres ens quedem a casa, fem país", va assegurar Guinovart. El director Joan Vives, que dirigirà la música en directe de Scaramouche, va conduir als músics de l’OJC durant l’enregistrament a l’Auditori.

Joan Lluís Bozzo, director de Dagoll Dagom, va presentar dijous passat el nou musical assenyalant que "compleix totes les condicions que fan interessar-te per una història: el caràcter popular, el context històric (Revolució francesa), l’espectacularitat (esgrima), la comèdia de l’art o l’accés a tots els públics".

Comparteix

També t'interessarà