Cultura

Lola Casas, padrina de la setena edició de l’Encontats

Els poemes de Lola Casas decoraran el comerç de Balaguer per l'Encontats

Lola Casas, serà la padrina de la 7a edició de l’Encontats. Seguint amb la dinàmica que vam iniciar l’any passat, l’apadrinament és a càrrec d’una escriptora, volent potenciar d’aquesta manera la vessant més narrativa d’aquesta jornada. Pep Molist, padrí de l’Encontats 2021, farà entrega de la vara a Lola Casas, mestra i escriptora.

Lola Casas neix a Mataró el 30 de juny de 1951.Amb només disset anys comença a fer de mestra, professió que ha exercit durant més de quaranta anys. Diplomada en Formació del Professorat d’Educació General Bàsica, es dedica especialment al foment de la lectura entre els lectors més joves i, així, duu a terme projectes com la «Biblioteca d’aula», que posa a l’abast dels alumnes una selecció de títols per tal de promoure la lectura. Entre els anys 2003 i 2005 dirigeix el projecte «Lectures en veu alta», amb el patrocini de la Cambra del Llibre de Catalunya i de la Generalitat de Catalunya i amb l’objectiu d’ajudar a adquirir hàbits de lectura al públic més jove.

Durant quatre anys, i amb els alumnes de l’escola Camí del Mig de Mataró, manté correspondència amb l’autor gal·lès Roald Dahl. Fruit d’aquesta relació neix el llibre Tot Dahl (1999), on l’autora repassa l’obra de l’escriptor. Conjuntament amb els seus alumnes també realitza quatre migmetratges, dos dels quals són premiats pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Lola Casas és autora de més de cinquanta títols, entre llibres de poesia infantil, contes per a infants i obres didàctiques i de divulgació. És autora, entre molts altres, dels poemaris Retalls poètics (2001), Poemes de cada dia (2004), Poemes petits (2006), Poemes per a un bon Nadal (2009), Rodolins (2010), Visca Sant Jordi! (2010), Animalades de paper (2011), Com ho acabes? (2013), De cap a peus: poemes del cos humà (2014), Ocellets, ocells, ocellots (2015) o Poemes per… (2016). Entre les obres de narrativa infantil destaquen títols com El jersei (2002), Em diuen Tano (2003), L’escala d’en Pinxo (2006) o Ernest (2007).

Compagina la feina com a escriptora amb la de formadora i conferenciant sobre literatura i cinema. També es dedica a realitzar voluntariats a diferents escoles i institucions. Interessada en el mitjà radiofònic, col·labora amb Mataró Ràdio i La Xarxa, en programes de divulgació literària i cinematogràfica.

Per donar més visibilitat a aquest apadrinament i implicar els comerços de la ciutat, hem obsequiat les dues associacions de comerciants amb el llibre “Pomes de comerç, comerç de pomes” de Lola Casas amb la finalitat que els comerços que ho vulguin, escriguin  una poesia de Lola Casas al seu aparador i així se sumin als actes de celebració de la 7a edició de l’Encontats.

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla
Contingut patrocinat

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia
Cultura

El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia

Laura Quintana · 6 oct. 2026
El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger
Cultura

El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger

Vanesa Ortega · 5 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.