Esports

L’ultrafondista Mikel San Rafael recorrerà els 38 municipis del Segrià per promoure la donació de sang

L’ultrafondista Mikel San Rafael recorrerà els 38 municipis del Segrià per promoure la donació de sang

L’atleta i corredor d’ultrafons Mikel San Rafael recorrerà els 38 municipis del Segrià en sis etapes amb l’objectiu de sensibilitzar la població sobre la importància de donar sang. El repte, titulat ‘Segrià 38. El batec d’una comarca’, començarà el dilluns 3 d’agost a l’estació de trens de Lleida i finalitzarà novament a la capital del Segrià.

La iniciativa combina esport, salut, solidaritat i territori i vol fer arribar el missatge de la donació de sang a tota la comarca durant el mes d’agost, una època en què disminueix el nombre de donacions, tot i que les necessitats es mantenen.

San Rafael, nascut a Lleida, va ser diagnosticat d’artritis psoriàsica als 40 anys, ara fa gairebé set anys. L’atleta ha explicat que des de feia temps patia dolors que disminuïen quan es mantenia en moviment. Aquesta situació el va portar a començar a córrer curses de cinc i deu quilòmetres i, progressivament, a afrontar distàncies més llargues.

Segons el president de l’Associació de Donants de Sang del Segrià, Josep Antoni Moreno, el repte busca donar visibilitat a l’artritis psoriàsica, reforçar la importància de donar sang i unir els 38 municipis de la comarca. També ha indicat que tot i que el Banc de Sang no pot arribar habitualment als 38 municipis, Mikel San Rafael sí que els recorrerà tots per traslladar-hi aquest missatge: «una donació de sang pot salvar tres vides».

La primera etapa del repte unirà Lleida i Artesa de Lleida, amb un recorregut de 44 quilòmetres. La segona anirà d’Artesa de Lleida a Alpicat, amb 53 quilòmetres, mentre que la tercera connectarà Alpicat i Gimenells. Aquesta serà, sobre el mapa, la més llarga, amb 57 quilòmetres, tot i que San Rafael calcula que el recorregut real podria superar els 60. La quarta etapa transcorrerà entre Gimenells i la Granja d’Escarp, amb 47 quilòmetres.

La cinquena unirà la Granja d’Escarp i Sarroca de Lleida, amb 50 quilòmetres. El corredor considera que aquesta serà la més dura pel desnivell i perquè arribarà després d’haver completat quatre etapes.L’últim tram anirà de Sarroca de Lleida a Lleida, amb 25 quilòmetres. Els impulsors del repte pretenen que l’arribada final es converteixi en una jornada festiva.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.