El director dels Serveis Territorials de Drets Socials a Lleida, Joan Segura, va lliurar aquest dissabte una medalla centenària a Matías Seró Freixinet, veí de Bellaguarda (Garrigues). A l’acte també hi va assistir l’alcalde de la localitat, Olegari Alberich, i el President del Consell Comarcal de les Garrigues, Jaume Setó.
Matías ha viscut sempre a la casa familiar i de petit hi convivia amb els pares i amb el germà gran, el Pere. Actualment, viu amb el nebot, que també es diu Macià, i la dona i les dues filles del nebot. Aquest veí centenari és més conegut amb el nom de Macià pels veïns de Bellaguarda, on va treballar sempre de barber. A banda de l’ofici, ha tingut afició pels aparells electrònics. Actualment li agrada llegir el diari i mirar la televisió.
La Medalla Centenària és una iniciativa del Departament de Drets Socials. Es tracta d’una medalla gravada amb el nom i l’any de naixement commemorativa del centenari. A aquest reconeixement institucional poden accedir-hi totes les persones residents a Catalunya que compleixin els requisits i realitzin la sol·licitud corresponent.