Societat

Més de 6 anys de presó per abusar d’una veïna amb discapacitat a Balaguer

El balaguerí acusat de violar la seva veïna amb discapacitat nega haver-hi tingut cap relació sexual

L’Audiència de Lleida ha condemnat a 6 anys i 2 mesos de presó l’acusat d’abusar sexualment d’una veïna amb discapacitat a Balaguer, entre el maig i l’abril de 2019. La Sala considera provat que l’home, de llavors 67 anys, aconseguia contactes sexuals amb la dona, de 27, a canvi de diners, aprofitant-se de la seva vulnerabilitat. Tot i que l’acusat va negar els fets al judici, la Sala dona credibilitat a la dona -que va explicar diversos episodis de tocaments i abusos sexuals- i també a les psicòlogues que van dir que la discapacitat era «evident» i que era «molt fàcil» acostar-se a ella i aprofitar-se’n. L’Audiència també imposa a l’home una ordre d’allunyament, llibertat vigilada durant 5 anys i que indemnitzi la víctima amb 6.000 euros.

Tot i que la Fiscalia demanava 8 anys i 9 mesos de presó per un delicte continuat d’abús sexual i 3 anys més per haver obtingut relacions sexuals amb una persona amb discapacitat a canvi de diners, finalment l’Audiència ha condemnat l’home a 3 anys i mig de presó per un delicte d’abús sexual en grau de temptativa i a 2 anys i 8 mesos de presó per corrupció d’una persona amb discapacitat a canvi de diners.

Durant el judici, l’acusat va reconèixer que la noia, filla d’un veí, havia anat a casa seva a vegades però va assegurar que només parlaven i prenien alguna cosa. «Jo vivia sol i estava content que em passés a veure», va dir, però va negar haver-li ofert mai diners a canvi de sexe. En canvi, la dona va explicar que quan anava a casa seva, ell «tenia ganes de rotllo» i que li va dir que tenia discapacitat intel·lectual. L’home, en canvi, en la seva declaració va negar saber-ho. «No sabia que la noia tenia una discapacitat intel·lectual ni que estava incapacitada judicialment. Em semblava que estava dins la mitja», va declarar.

La noia també va declarar que després de la primera trobada sexual, l’home li va donar diners i que ella va tornar a anar a casa seva diversos cops -tot i que no va poder precisar quants- precisament perquè li donava «refrescos i diners». En aquest sentit, les psicòlogues van explicar que la noia, a causa de la seva discapacitat, no era capaç de preveure les conseqüències ni de modificar la conducta. «Ella només actuava amb un objectiu, pel que podia obtenir si feia alguna cosa i no era capaç de preveure situacions de risc», van explicar.

A més, «jo no tenia ganes de fer això però no sabia dir que no. Ara m’estan ensenyant a aprendre a dir que no», va afegir la noia, que des dels fets està internada en un centre. «És evident que és incapaç de donar el seu consentiment», va concloure la fiscal.

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa
Societat

Les persones desallotjades a Balaguer encara no han pogut tornar a casa

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist
Societat

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Laura Quintana · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.