Cultura

Mishima, reclam del nou Festival Llavors de Balaguer

Mishima, reclam del nou Festival Llavors de Balaguer

La banda barcelonina de pop Mishima, liderada per David Carabén, serà el cap de cartell del nou Festival Llavors, impulsat per l’ajuntament de Balaguer i que se celebrarà el 25 i 26 de setembre a l’entorn monumental del monestir cistercenc de Santa Maria de les Franqueses, a uns quatre quilòmetres de la capital de la Noguera i convertit en els últims anys en un punt de referència d’actes culturals de la ciutat. L’alcalde, Jordi Ignasi Vidal, va presentar ahir al costat de l’edifici medieval aquest esdeveniment que “naix amb la voluntat de donar cabuda a noves creacions de dansa, circ, fotografia i música en un entorn de naturalesa i cultura viva”.

D’aquesta manera, el Festival Llavors-Cultura en Creixement té com a objectiu crear un espai a Balaguer perquè projectes escènics de totes les disciplines artístiques disposin d’un escenari en el qual presentar-se i poder mostrar les seues creacions. En aquest sentit, des de l’àrea de Cultura del consistori es treballa perquè la ciutat pugui acollir també pròximament residències artístiques –ja ho fa des de fa uns anys Tàrrega en el marc de la Fira de Teatre– i s’aposta perquè aquest nou festival sigui el marc en el qual donar a conèixer tots aquests projectes en fase de desenvolupament.

Al Festival Llavors, el públic podrà disfrutar d’artistes consolidats com el cantautor barceloní Pau Vallvé, que arrancarà gira amb el seu pròxim treball discogràfic, que té previst publicar a la tardor; la proposta de dansa de la ballarina Iria Llena Gasol; les instal·lacions de Magda Puig Torres i Rawscenography; l’exposició fotogràfica de la vallesana Marta Garcia Cardellach o el taller de dansa del ballarí barceloní Aimar Pérez Galí.

La primera edició del Festival Llavors estarà marcada per la reestructuració del calendari cultural de la ciutat i, per això, acollirà el concert de Mishima, que hauria d’haver-se celebrat el passat dia 26 d’abril al Teatre Municipal, i el Cabaret Delicatessen del projecte Nilak, també ajornat a causa del coronavirus. Des de l’ajuntament es va destacar que aquest festival pretén també consolidar el monestir de les Franqueses com a espai per a la creació i atansar-lo a la ciutat. A partir del dia 15 de juliol podran comprar-se les entrades a la pàgina web llavors.balaguer.cat per un màxim de 35 euros els dos dies.

TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla
Contingut patrocinat

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia
Cultura

El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia

Laura Quintana · 6 oct. 2026
El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger
Cultura

El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger

Vanesa Ortega · 5 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.