Cultura

Mollerussa celebra les Festes de Sant Isidori fins aquest diumenge

Mollerussa celebra les Festes de Sant Isidori fins aquest diumenge

Mollerussa ha encetat aquesta setmana les Festes de Sant Isidori en honor al seu patró després amb el pregó d’Albert Domingo Melgosa, conseller delegat de l’empresa tecnològica Nextret i fill de Mollerussa, el qual va assegurar que “falta i faltarà talent” per afrontar els reptes de futur, motiu pel qual va afirmar que, tot i que cal motivar les noves generacions en seguir la seva vocació, si aquesta no està prou definida, l’estudi de la ciència pot ser un camí. Domingo, qui actualment viu a Barcelona, va reflexionar sobre la necessitat d’acumular experiència amb atenció i optimisme, encertar en els companys de viatge i, sobretot, en la importància de la tecnologia avui dia, fent-ne però un ús responsable.

Albert Domingo ha estat acompanyat en l’acte que ha tingut lloc al Teatre L’Amistat, per l’alcalde de Mollerussa, Marc Solsona; el regidor de Cultura, Joan Ramon Domingo, i el rector de la Parròquia de Sant Jaume, Alfons Busto.

L’acte de lliurament del 34è Premi de Novel·la Breu serà també un dels actes destacats

Aquest any les festes coincideixen amb la diada de Sant Jordi, que tenyirà la setmana d’activitats literàries com la XI Marató de lectura en veu alta, que se celebrarà el divendres 22 d’abril a la plaça de Manuel Bertrand, on participaran els alumnes dels centres educatius de Mollerussa que formen part del programa Municipi Lector. Seguint en aquest àmbit, el mateix divendres a dos quarts de 9 del vespre tindrà lloc la gala de lliurament del 34è Premi Literari de Novel·la Breu “Ciutat de Mollerussa”, que presentarà Montse Llussà, comunicadora, col·laboradora del programa “Versió RAC1”, amb l’acompanyament musical de Fados Nostrats del Projecte Amàlia amb Carolina Blàvia, a la veu, i Xavier Monge, al piano. La gala es farà al Teatre L’Amistat amb la platea elevada en un format cafè-teatre i en el transcurs de la qual se servirà vi Gotim Bru, gentilesa del Castell del Remei.

Els actes seguiran dissabte dia 23 a dos quarts de 12 del matí a la plaça Manuel Bertrand amb l’espectacle familiar Recontes, de la Cia. La Pantomima, organitzat per la Biblioteca Comarcal Jaume Vila. A més, a les de 6 de la tarda tindrà lloc la 13a Trobada de Colles Bastoneres i durant el vespre se celebrarà la tradicional missa de vot de poble en honor a Sant Isidori. La jornada de dissabte clourà a les 9 de la nit al Teatre L’Amistat amb la presentació del documental de Saó de Ponent Mollerussa, pa amb vi i sucre, el qual ofereix un recorregut personal a través dels records de setze persones que van créixer a Mollerussa.

Les festes acabaran diumenge als pavellons firals amb la 23a Trobada de Puntaires a partir de les 10 del matí, on es preveu que hi participin 400 persones. El darrer acte programat serà a les 7 de la tarda al carrer Ciutat de Lleida on hi haurà un concert a l’aire lliure a càrrec del duet Magnet, amb Iris Grañó a la veu i Albert Gilabert a la guitarra.

TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Empresa

Autotardor obre portes a Mollerussa amb prop de 400 vehicles i 22 expositors

Vanesa Ortega · 23 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.