Economia

Mollerussa demana revisar el cadastre a la baixa per a les finques urbanitzables

Mollerussa demana revisar el cadastre a la baixa per a les finques urbanitzables

L’ajuntament de Mollerussa ha demanat a la direcció general del Cadastre que revisi els valors de les finques ubicades en sòl urbanitzable amb l’objectiu d’aplicar-los el 2015. Actualment el municipi compta amb uns «valors desproporcionats» que fan que «el fruit de la terra no arribi per pagar la contribució» (impost de béns immobles) als propietaris, segons va explicar l’alcalde, Marc Solsona, en l’últim ple municipal. Per aquest motiu, Solsona i el primer tinent d’alcalde, Josep Simó, van mantenir una reunió a Madrid amb la directora general del Cadastre, Belén Navarro, per posar de manifest aquesta situació. L’alcalde va assegurar que en dos mesos, el Cadastre de Madrid té previst fer arribar al consistori una simulació de com quedaran els valors a la ciutat. Aquesta situació es repeteix en altres localitats després d’una sentència del Tribunal Suprem que dóna la raó a veïns que rebutgen pagar l’IBI de finques requalificades com a urbanes abans de la crisi i que finalment no s’han desenvolupat. Solsona va precisar, tanmateix, que el fet que Mollerussa ja hagi posat sobre la taula una sol·licitud perquè el Cadastre revisi aquests valors suposa una «situació avantatjosa davant de qualsevol modificació de les valoracions».

L’ajuntament ja va presentar una sol·licitud de revisió d’aquests valors dels sòls urbanitzables l’any passat però llavors va haver de desestimar els coeficients que el Cadastre proposava perquè augmentaven el valor de les finques en més del 50 per cent dels casos. De les 208 parcel·les urbanitzables comptabilitzades a la capital, la revisió incrementava el valor de 111, mentre que en unes altres 87 la xifra se situava a la baixa. Mentre que en alguns casos valor a descendir fins a un 20 per cent, a l’alta podia arribar a augmentar fins a un 40 per cent més per sobre de la xifra actual.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.